אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 09:08   20/04/2024 היוון קצבת נכות מעבודה שלוםאני מקבל קצבת נכות מעבודה,שהיא גבוהה בהשוואה לקצבת אזרח ותיק לו הייתי בגיל פרישה היום.כאמור ,...
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...

ביצוע פינוי מנכס עסקי חי

  • 12/11/2013
  •   מאת: סקירה משפטית
  • צפיות: 7518
בית המשפט העליון נענה לבקשתה של חברת אגרסקו לעיכוב ביצוע פסק פינוי מתחנה לשיווק תוצרת חקלאית במושב עין יהב. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום נדלן ודיני מקרקעין
ע"א 5374/13

השופט י' עמית הבהיר, כי כידוע, בבוא בית המשפט להכריע בבקשה לעיכוב ביצוע, עליו להידרש לשני מבחנים מצטברים והם: סיכויי הערעור ומאזן הנוחות של הצדדים.

ככלל, במסגרת בקשה לסעד זמני בערעור, אין לקבוע מסמרות ואין להשתמש בלשון נחרצת לגבי סיכויי הערעור, ובחינת הדברים צריך שתיעשה על ידי בית המשפט באספקלריה לכאורית.

במקרה זה, במישור העובדתי, דומה כי אין מחלוקת של ממש לגבי מסקנתו של בית משפט קמא לפיה הייתה "הפסקת פעילות של מספר חודשים, אשר לכדה בתוכה את עונת המלונים ומעבר לה", דהיינו, לפחות גם חלק מעונת הפלפלים.

השאלה המרכזית היא, מה נפקותה של הקביעה העובדתית במישור המשפטי. במישור זה, דומני כי הערעור מעלה מספר רב של שאלות של ממש. אמנם, ריבוי השאלות אינו מעיד, כשלעצמו, על סיכויי הערעור. אולם, ניתן לומר כי סיכויי הערעור אינם קלושים, מה שמעביר אותנו אל הרכיב השני של מאזן הנוחות.

במסגרת רכיב זה, על בית המשפט לבחון את הנזק היחסי שייגרם לצדדים ממתן או אי-מתן הצו, ועד כמה ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו, היה ויתקבל הערעור שהוגש על פסה"ד שניתן בביהמ"ש המחוזי. הדעה הרווחת היא, כי מאזן הנוחות הוא אבן הבוחן העיקרית בבקשה לסעד זמני בתקופת הערעור (ר' עניין אנגלסמן).

במקרה זה, מדובר בנכס מקרקעין, וככלל, סעד של סילוק יד נחשב כבלתי הפיך, מבחינה זו, שלא ניתן להחזיר את המצב לקדמותו. עם זאת, הפסיקה הבחינה כאמור, בין פינוי דירת מגורים לבין פינוי נכס עסקי, שההנחה לגביו היא שככל שהמערער יזכה בערעורו הנזק ניתן לפיצוי כספי.

המדובר אמנם בנכס עסקי, אך "המקרקעין הם לעולם מסוימים" ומשכך, גם מקרקעין שאינם משמשים לצורכי מגורים, יכול ויהיו בעלי ערך מיוחד או איכות ייחודית המצדיקה עיכוב ביצוע ההחלטה בדבר מימושם, וכי "גם למקרקעין שאינם דירת מגורים יכול שיהא יחוד על פני מקרקעין רגילים לצורכי מסחר" (עניין חאתם פאיז).

במקרה זה, עניינו בנכס עסקי מובהק, אך גם בעל אופי ייחודי כ"עסק חי". להוצאתה של המבקשת מהתחנה, עשויה להיות השלכה על היקף פעילותה של המבקשת בעתיד מול חקלאי הערבה. כך ניתן ללמוד גם ממכתביהם של המפרקים בזמן אמת, בו הם מציינים כי המדובר בנכס מהותי ומרכזי להמשך פעילותה של "אגרקסקו החדשה". כך עולה גם מפסק דינו של בית משפט קמא, בו נכתב, כי התוצאה היא קשה מבחינתה של המבקשת. 

לפיכך נקבע, כי יש מקום להיעתר לבקשה, תוך אימוץ הצעתה של המבקשת, ולפיה המבקשת תמשיך להפעיל את התחנה בתנאים שצויינו בפסה"ד.

*סקירה משפטית - פרסום כל החידושים המשפטיים בתחום האזרחי>>

wifes cheat why married men have affairs catching a cheater
my husband cheated with a man open open
read here all women cheat click here
how to catch a cheat how many men have affairs why do married men cheat
infidelity link i dream my husband cheated on me
wife who cheated reasons married men cheat why do women cheat with married men
why some women cheat website my husband cheated
husband cheated wife husband cheated on me why women cheat on their husband
click here buy brand viagra read
affair dating sites how to cheat husband find an affair
i dreamed my husband cheated on me husband cheated on me read
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום נדלן ודיני מקרקעין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק