אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

חיוב משרד השיכון להציע דירה לעותרת זכאית לדיור ציבורי

  • 13/03/2012
  •   מאת: סקירה משפטית
  • צפיות: 11268
בית המשפט המחוזי בת"א, הורה למשרד הבינוי והשיכון להציע דירה לזכאית לדיור ציבורי, אם חד הורית לילדים בני 19 ו-23 המתגוררים עימה, הזכאית לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי בשיעור 75%. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי

במקרה זה, מדובר בעתירה מנהלית לדיור ציבורי, שהגישה אם חד הורית לשני ילדים בגילאים 19 ו-23 המתגוררים עמה, והיא מוכרת ע"י המוסד לביטוח לאומי כזכאית לקצבת נכות בגין דרגת אי כושר בשיעור של 75%.

בעתירה לביהמ"ש המחוזי בת"א, ביקשה להורות למשרד הבינוי והשיכון להסביר מדוע לא ימסור לה שתי הצעות בכתב לבחירת דירה בת 3 חדרים מתוך היצע הדירות הפנויות בחולון, בשיכון הציבורי, בסביבת מגורים המתאימה לצרכיה ולצרכי ילדיה, והשוכנת בקומת קרקע או בבנין בו פועלת מעלית.

בית המשפט המחוזי, דרש ממשרד השיכון, בין היתר, להתנהל בשקיפות במסגרת החלטותיהם להקצאת דירות לזכאים. ביהמ"ש דן בנוהל הקצאת הדירות, וציין שאין חולק כי על פי ההחלטות הרבות של ועדות האכלוס זכאית התובעת לדירה בת 2 חדרים במסגרת השיכון הציבורי.

ביהמ"ש ציין, כי משהוכרה העותרת על-ידי ועדות האכלוס השונות כזכאית לקבל דירה "בהתחשב בדו"ח סוציאלי, הכנסה ורקע", ו"בהתחשב בנכות המבקשת, במשך ההמתנה לפתרון דיור" וכמפורט בהחלטות נוספות, זכאית העותרת, כמו שאר הזכאים, לדירה בשיכון הציבורי.

אם מצאה ועדת האכלוס כי העותרת זכאית לדירה משום הרקע שלה, הדו"ח הסוציאלי, ההכנסה, הנכות וזמן ההמתנה, אין בכך אישור "לפנים משורת הדין", אלא אישור על בסיס נתונים שנבדקו. משום כך, אל למשיבה להתייחס לעותרת כמי שזכאית לדירה רק "לפנים משורת הדין", אלא כמי שזכאית לדירה כמו שאר הזכאים, וזאת על פי החלטותיה של ועדת האכלוס.

ביהמ"ש קבע, כי המשיבה לא פעלה על פי הנוהל ולא שלחה מכתב אקספרס לעותרת ושלא ניתן גם להגיע למסקנה כי נערכה שיחה טלפונית עם העותרת.

המסקנה המתבקשת היא כי מאז 2006 ועד היום לא הוצעה לעותרת כל דירה על אף זכאותה.

ביהמ"ש לא מצא כי סירובה של העותרת ל- 3 דירות שהוצעו לה מהווה שיקול כבד משקל כנגד העתירה. שכן, חמישה אנשים ובהם ארבעה זכאים נוספים, שלהם הוצעה הדירה הנ"ל, סירבו לקבלה, ועובדה זו מדברת בעד עצמה.

בית המשפט קבע כי לאור כל הנתונים והעובדות והראיות שהובאו בפניו, ומאחר ולא הוצגה שקיפות מספיקה ביחס לזכאים האחרים כמו גם פירוט מלא ביחס לעובדות הרלוונטיות לענייננו, ומאחר והאישור הראשון שניתן לעותרת הוא משנת 2002 ומאז שנת 2006 לא הוצעה לעותרת כל דירה - זכאית העותרת לכך שתוצע לה דירה בהקדם.

ביהמ"ש ציין, כי אמנם ראוי לעותרת לשקול את הצעת המשיבה, כי אם תסכים העותרת לקבל דירה בפריפריה, המשיבה תוכל להציע לה דירות ביתר קלות. יחד עם זאת, על פי הנוהל, זכאית העותרת לדירה באזור מגוריה ואין מקום, במסגרת עתירה זו, לחייבה לקבל דירה באזור אחר.

לפיכך, התקבלה העתירה חלקית.  בית המשפט הורה למשיבה להציע לעותרת את הדירה הראשונה בת 2 חדרים שתתפנה, בין אם מדובר בדירת קרקע, בדירה בבנין עם מעלית או דירה אחרת, אך ורק אם דירה זו אינה מתאימה לזכאים מבחינה רפואית, או שאין הם חפצים בה, והיא תוצע לעותרת, טלפונית ובכתב.

אם תסרב העותרת לדירה המוצעת, כי אז תוצע לה הדירה השנייה שתתפנה, על פי הקריטריונים שפורטו לעיל. במידה והדירה השנייה תוצע לעותרת תוך שנתיים מהיום, והעותרת תסרב לקבלה, כי אז יחולו על העותרת נוהלי המשיבה בעניין סירוב להצעות, וכי לא תוצע לעותרת דירה אשר הוצעה לה בעבר.

סקירה משפטית - פרסום כל החידושים המשפטיים בתחום האזרחי>>

click reasons wives cheat on their husbands i dreamed my wife cheated on me
my husband cheated with a man click here open
what makes a husband cheat why some women cheat link
read here husbands that cheat open
infidelity married affairs sites link
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
infidelity go i dream my husband cheated on me
signs of infidelity link go
why some women cheat go my husband cheated
online generic viagra pill read here
my boyfriend cheated on me quotes how do i know if my wife has cheated reasons why women cheat on their husbands
cheat on my husband read my husband almost cheated on me
read website i want an affair
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק