אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

הסכמה למימון חלפים מקוריים כחלק מחוזה הביטוח

  • 11/09/2011
  •   מאת: סקירה משפטית
  • צפיות: 10791
חידושים משפטיים באתר הפורומים המשפטיים! התקבל ערעור לדחיית בקשה לקבל כראיה -מכתב שכתב המבוטח לביטוח כי כלי רכב מבוטחים יטופלו במוסכים מורשים לגבי שינוי הפוליסה. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני ביטוח

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל ערעור, על דחיית בקשה לקבל כראיה, מכתב שנשלח מהמבוטח המערער לסוכנות ולמבטחת (המשיבות), בדבר הסכמות שהושגו בין הצדדים לגבי שינויים בפוליסה. נקבע, כי לאור העובדה שהמשיבות לא הגיבו בזמן אמת על המצוין במכתב - הרי המכתב מתעד את ההסכמות שהושגו.

לטענת המבוטח המערער, סוכמו תנאים מיוחדים בקשר לחוזה הביטוח המתייחס לכלי הרכב שבבעלותו, המכתבים תיעדו את ההסכמה בעל פה שהושגה קודם לכתיבתם ולא יכולה הייתה להיות מחלוקת בדבר הגעת המכתבים ליעדם. השקים המצורפים להם נגבו, והמצהירה מטעם המערער, קיבלה את הקבלות המתאימות בגין התשלומים. לא הייתה מחלוקת שלא הייתה כל תגובה, בכתב או בעל פה, לגבי תוכן המכתבים, ולראשונה הייתה התכחשות להסכמה המיוחדת, שנטענה על ידי המערער, רק אחרי שהמערער חלק על דרך חישוב הפיצוי שנעשתה על ידי המבטחת.

סגן הנשיא גדעון גינת הבהיר, כי חוזה ביטוח דינו ככל התקשרות חוזית אחרת וכי אין מניעה שתושג הסכמה, בדבר שינוי תנאי זה או אחר בעל פה. בענייננו, נערך משא ומתן בדבר ההתקשרות בין סוכן הביטוח לבין המבוטח, כאשר, לכל הדעות, במהלך משא ומתן זה, סוכמו תנאי הביטוח. לאחר פגישה בעל פה בשנת הביטוח הראשונה, אושרו ההסכמות בשיחות טלפוניות בשנים המאוחרות יותר, החוזרות על ההסכמה בפגישה במשרד המערער וכי ניתן היה להסתמך כראיה לגבי תוכן ההסכמה, על מכתב שכתבה המשתתפת מטעם המבוטח, בפגישה הנדונה.

כאשר אין למעשה, הכחשה בדבר הגעת המכתבים הנדונים ליעדם, ואין גם טענה של תגובה עניינית לנאמר בהם בזמן אמת, הרי לא יכול להיות ספק בכך, שתוכן המכתבים מתעד נאמנה את המוסכם בעל פה בין המערער למשיבות. כפי שבמקרים מסוימים ראו באי-הסתייגות של מבוטח מתנאי פוליסה שנשלחה אליו משום ראייה להסכמתו לתנאים אלה, על בסיס כללי ההשתק מכוח התנהגות, כך ניתן לייחס למבטחת ולסוכניה משום הסכמה לאמור במכתבים כאשר לא הגיבו עליהם בזמן אמת. כמו כן, אין בהוראות המחוקק (סעיף 56 לחוק חוזה הביטוח), כדי למנוע את ההסכמה (המיוחדת) לה טוען המערער בענייננו.

הערעור התקבל ונקבע, כי חוזה הביטוח שבין המערער למשיבה 1 כולל את התנאים שהובאו במכתביו של המערער.

סקירה משפטית - פרסום כל החידושים המשפטיים בתחום האזרחי>>

cheaters caught marriage affairs wife who cheated
wife cheat story click here read
why most women cheat go women that cheat
infidelity go i dream my husband cheated on me
i dreamed my husband cheated on me will my husband cheat again wife cheat
i dreamed my husband cheated on me read wife cheat
website women who like to cheat read here
how many women cheat why do people cheat wifes cheat
redirect why wife cheat open
link read here viagra without prescription in vietnam
redirect why married men cheat
affair dating sites how to cheat husband find an affair
cheat on my husband my wife cheated on me with my father my husband almost cheated on me
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני ביטוח
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק