אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

חוק ביטוח לאומי

  • 15/06/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטים
  • צפיות: 2547
"חוק זה בא לבטא את סדר העדיפויות הלאומי והחברתי, ע"י הנחת היסודות הבסיסיים לתחילתה של מדיניות רווחה בישראל, זאת למרות המצב הכלכלי הקשה בתקופה זו". להלן סקירה מקצועית בנושא. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי

הקדמה

חוק ביטוח לאומי התקבל בכנסת בשנת 1953, ביוזמתה של שרת העבודה דאז, גולדה מאירסון (מאיר).

חוק זה בא לבטא את סדר העדיפויות הלאומי והחברתי, ע"י הנחת היסודות הבסיסיים לתחילתה של מדיניות רווחה בישראל, זאת למרות המצב הכלכלי הקשה בתקופה זו.

על פי חוק ביטוח לאומי, כל תושב ישראל בהגיעו לגיל 18 והילך חייב להיות מבוטח בביטוח הלאומי ולשלם תשלום חודשי קבוע שמהווים דמי ביטוח.

תשלומי גובה הביטוח הלאומי ודמי ביטוח הבריאות מחושבים פרסונאלית עבור כל אדם על ידי המוסד לביטוח לאומי, אשר מהווה הגוף האחראי על גביית הכספים ועל תשלום הכספים ע"י גמלאות שונות למבוטחים.

חישוב גובה התשלום מתבצע על לפי גובה ההכנסות של התושב הן ממשלח יד והן ממקורות אחרים, וכן על פי מעמדו הביטוחי: עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד כלל. 

מטרות חוק ביטוח לאומי

החוק מהווה למעשה את הבסיס לכל התשלומים הסוציאליים כיום במדינת ישראל. מטרתו של חוק זה הנו יצירת מערכת ממשלתית מאורגנת ועצמאית (המוסד לביטוח לאומי) למטרת הגנה כספית על העובדים ועל משפחותיהם.

באמצעות מערכת זו ניתן להבטיח את הביטחון הכלכלי של כל אדם, במיוחד בזמנים קשים של מצוקה ומשבר.

אופן ביצוע התשלום

תשלום הביטוח הלאומי מבוצע ע"י השכירים באמצעות מעסיקם אשר אחראי על העברת חלקם אל הביטוח הלאומי, זאת דרך ניכוי קבוע משכר עבודתם.  עצמאים, לעומת זאת, מעבירים את התשלום באופן ישיר. 

ביצוע התשלום מזכה את המבוטחים בביטוח במספר ענפים: קבלת דמי אבטלה, דמי מילואים, קצבאות נכות, קצבת ילדים, קצבת זקנה ושארים ודמי סיעוד. העובד זכאי לקבלת התשלום כאשר מתרחש האירוע המכוסה ע"י הפרמיה (התשלום) אשר שולמה למוסד לביטוח לאומי.

פטור מתשלום ביטוח לאומי

חוק ביטוח לאומי מעניק פטור מתשלום דמי ביטוח במספר מקרים מיוחדים:

ראשית, במקרה בו עקרת בית/ אישה אשר נשואה לאדם מבוטח, שאינה משתכרת ועובדת מעבר לעבודות הבית.

שנית, מבוטח אשר אינו עובד ואין לו מקור הכנסה, או שהכנסותיו נמוכות מאד ( אינן עולות על 5% מהשכר הממוצע במשק) והמבוטח נמצא באחד מן הקריטריונים הבאים: עולה חדש פטור לתקופה של 12 חודשים מיום עלייתו לארץ; מבטוח שמלאו לו 18 שנים אך עוד לא התגייס לצה"ל, יהיה זכאי לפטור מתשלום דמי הביטוח לתקופה ממשוכת של עד  12 חודשים, רצופים או לא רצופים, זאת בתנאי שלבסוף יתגייס לצבא לכל היותר בגיל 21.

מבוטח שמלאו לו 18 שנים והוא עדיין לומד במסגרת מוסד חינוכי על יסודי או לחלופין בהכשרה מקצועית - פטור מתשלום דמי הביטוח במהלך תקופת הלימודים (יש לזכור כי האחרון יהיה גם פטור לאחר סיום לימודיו למשך 12 חודשים נוספים, כמור לעיל).

שלישית, חייל בשירות סדיר אשר אינו עובד שכיר או עובד באופן עצמאי במהלך שירותו הצבאי. רביעית, אסיר או עציר אשר מרצים את עונשם בבית מעצר/ הסוהר.

cheat on husband unfaithful husband dating for married people
all women cheat husbands who cheat why wife cheated
why most women cheat go women that cheat
online read here what makes people cheat
how many women cheat redirect wifes cheat
why are women unfaithful cheat on wife read
why are women unfaithful My husband cheated on me read
women cheat on men married men who cheat open
women cheat on men click open
married men that cheat percent of women that cheat go
my boyfriend cheated on me quotes reasons people cheat reasons why women cheat on their husbands
husband cheated on me unfaithful husband wifes who cheat
click here go link
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק