אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 09:08   20/04/2024 היוון קצבת נכות מעבודה שלוםאני מקבל קצבת נכות מעבודה,שהיא גבוהה בהשוואה לקצבת אזרח ותיק לו הייתי בגיל פרישה היום.כאמור ,...
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...

גניבה ממעביד – יש דרך לצאת מזה?

  • 12/08/2010
  •   מאת: עו"ד גל בורשטיין
  • צפיות: 13829
יש להתייחס ברצינות רבה לעבירת גניבה ממעביד. עבירה זו מסמלת בעיקרה חוסר תום לב והפרה של חובת הנאמנות של העובד למעביד. אם כן מהי העבירה ומה תוצאותיה. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פלילי

גניבה היא גניבה – אז מה זה משנה אם היא נעשתה מאדם פרטי או ממעביד? התשובה מצויה כמובן בעצם טיב היחסים שקיימים בין עובד למעביד – המושתתים בעיקרם על יחסי אמון שמופרים בעת הגניבה.

עבירת הגניבה מהי?

גניבה היא לקיחה של דבר מבעליו בכוח וללא קבלת רשות. חוק העונשין מגדיר את עבירת הגניבה בסעיף 383 לחוק, כאשר העונש בגין עבירה זו הוא שלוש שנות מאסר בפועל.

עוד קובע החוק כי גניבה יכולה להיות נסיבות שונות כמו: הפחדה, תוך השגת חזקה, תוך שימוש בתחבולה, בטעות או במציאה.

חוק העונשין ממשיך ומפרט עבירות גניבה ספציפיות אשר בהן הוא מורה על עונשים כבדים יותר, וזאת כאשר היו נסיבות מיוחדות לגניבה כגון גניבה בידי עובד ציבור או גניבה על ידי עובד.

גניבה ממעביד – הגדרות החוק

ס' 391 לחוק העונשין, התשל"ז – 1977, קובע מהי עבירת גניבה ממעביד: "עובד הגונב דבר שהוא נכס מעבידו, או שהגיע לידי העובד בשביל מעבידו, וערכו עולה על אלף שקלים חדשים, דינו – מאסר שבע שנים".

בין מעביד לעובד ישנה מערכת יחסים מיוחדת – מדובר בבני אדם אשר מעבירים את רוב שעות היממה יחדיו, בעבודה משותפת למען מטרה אחת. הם עובדים במקום עבודה אחד, למעו מטרה משותפת, וחולקים את אותם עקרונות ומשברים.

שעות עבודה רבות אלו, יוצרות באופן טבעי יחסי אמון בין העובד למעביד, ולכן עברית גניבה ממעביד מנוגדת לאותם יחסי אמון אלו בין הצדדים. גניבה ממעביד נובעת לעיתים ממצב כלכלי קשה או בעיות אישיות אחרות של העובד, אל מול הפיתוי והזמינות של סחורה וציוד במקום העבודה אשר קל כל כך לעיתים פשוט לקחת ולהשתמש בהם לצרכים אישיים.

יש לזכור כי גניבה ממעביד היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין ובצידה של העבירה ישנה גם ענישה לא קלה אשר החוק קובע.

ישנם סוגים רבים של גניבה ממעביד, ולהלן מספר דוגמאות:

1. שימוש בציוד וחומרים השייכים למקום העבודה, בשעות העבודה.

2. דיווח על שעות עבודה שאינן תואמות את שהתרחש במציאות.

3. איחורים וחיסורים רבים ולא מוצדקים של העובד הפוגעים בתפעול תקין של העסק.

4. שימוש ברכב המעביד שלא לצרכי העסק ללא קבלת אישור.

ענישה במקרה של גניבה ממעביד

חוק העונשין, רואה בחומרה עבירה של גניבה ממעביד בעיקר בשל הפגיעה ביחסי האמון בין העובד למעביד. הוראות החוק קובעות כי העונש על גניבה רגילה הוא 3 שנות מאסר בעוד שגניבה ממעביד יכולה להגיע לעונש של 7 שנות מאסר בפועל.

גניבה ממעביד, תחשב כגניבה לכל דבר ועניין, רק שבמקרה כזה ישנה החמרה נוספת של חוק העונשין בשל הנסיבות המיוחדות. בתי המשפט מחמירים בעת מתן עונש בגין עבירת גניבה ממעביד בעיקר בשל הנזק הכספי שנגרם למעביד אך גם בשל הבגידה באמון שנתן המעביד בעובד.

בתי המשפט, בעת שיבחנו תיקים מן הסוג הזה, ויבקשו לגזור עונשו של נאשם, יבחנו את כלל הנסיבות שהובילו למקרה הגניבה. לעיתים עונש חמור בהחלט יהיה עצם פיטוריו של הגנב ממקום העבודה ולא יהיה כל צורך בענישה נוספת.

כמו כן יבחן בית המשפט שיקולים נוספים כגון: ההתראה שיותיר פסק הדין על העובדים האחרים במקום העבודה, מהו הנזק הכללי שנגרם, כמה זמן עבד הגנב במקום העבודה, מה היתה מידת האמון בו וכדומה.

click catching a cheater i dreamed my wife cheated on me
what makes a husband cheat how to cheat on husband link
infidelity married affairs sites link
why most women cheat go women that cheat
click why do women cheat on their husbands why are women unfaithful
what makes women cheat link all wife cheat
married men that cheat why husband cheat on their wife go
married men that cheat why husband cheat on their wife go
redirect why are women unfaithful why women cheat in relationships
click here married men who cheat read here
read here what makes a husband cheat will my husband cheat again
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פלילי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק