אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 15:09   25/04/2024 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 14:37   25/04/2024 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 23:55   24/04/2024 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 23:44   24/04/2024 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 12:35   24/04/2024 aaaa aaaa

גבית שכר טרחה של מייצגים

  • 29/03/2008
  •   מאת: אלי דורון, עו"ד; ירו...
  • צפיות: 11043
כשמדובר בגביית שכ"ט של מייצגים, רו"ח/עו"ד ויועצי מס, הבעיות קשות שהרי הטיפול בלקוח לעיתים מתמשך גם זמן רב מיום היווצרות החוב, מערכת היחסים בין המייצג ללקוח מיוחדת מטיבה,קיימים שיקולים של המשך שימור לקוח,יחסי חברות וכיוצב' שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום עורכי דין

גביה בכללה מציבה בפנינו קשיים רבים הקצאת משאבים ואף לעיתים אמוציות רבות, בנוסף לכל אלו וכשמדובר בגביית שכ"ט של מייצגים, רו"ח/עו"ד ויועצי מס, הבעיות קשות עוד יותר, שהרי הטיפול בלקוח לעיתים מתמשך גם זמן רב מיום היווצרות החוב, מערכת היחסים בין המייצג ללקוח מיוחדת מטיבה,קיימים שיקולים של המשך שימור לקוח,יחסי חברות וכיוצב'.

פועל יוצא מכך כי מיצגים רבים לא גובים מלקוחות שכ"ט זמן רב, ולעיתים אף מוותרים עליו מהסיבות דלעיל.בדומה לתחומים אחרים הטיפול בבעיה מתחיל במניעה ובמה הדברים אמורים:

עם היווסדות הקשר עם הלקוח,יש לדאוג כי הלקוח יחתום על הסכם שכ"ט מפורט ככול הניתן המסדיר את מכלול השירותים אותם אמור המייצג לספק ללקוח.

יש להפיק חשבון עסקה,סמוך ככול הניתן לאספקת השירות או לקבוע מועד מוסכם (לדוגמא כל חודש) המפרט התשלום הנדרש  בגין הפעולות שבוצעו ושכ"ט עליהן.

כאשר החוב "טרי" ניאות בד"כ  הלקוח לשלמו, תוך שהוא זוכר בדיוק על מה הוא משלם.

מחקרים בתחום הגביה מעידים כי על ציר הזמן חוב שמתיישן קשה לגביה עד כדיי -90% מחוב "טרי".

ככול שמדובר על טיפול בחברות בע"מ,יש להקפיד ולהבנות ערבות אישית של הבעלים בגוף הסכם השכ"ט.

עם היווצרות מחלוקת כלשהי על שכ"ט עבור שירות זה או אחר (ככול שהסכם שכ"ט מפורט יותר, אזיי עניין זה מצטמצם למינימום) יש לזמן את הלקוח למשרד ולפתור המחלוקת, כל עוד הצדדים זוכרים בדיוק העובדות והפרטים.

כאשר פעולות אלו, עולות בתוהו והלקוח הסורר עדיין לא משלם,יש ליצור מנגנון (בהסכם שכ"ט הראשוני), אשר מסדיר אופן העברת הטיפול בחוב לגורם חיצוני, עו"ד המתמחה בגביה ואכיפת חיובים או בורר חיצוני מוסכם על הצדדים.

היתרון בהוצאות הטיפול בנושא לגורם חיצוני (המוסכם מלכתחילה בהסכם השכ"ט) מנתק ההתכתשות החזיתית בין המייצג ללקוח תוך העברת הזירה שבמחלוקת מחוץ למשרד המייצג, והמשך טיפול בלקוח (עפ"י שיקול דעתו של המייצג) במשרדו באווירה "נקייה" עד כמה שניתן.

כמו כן,המייצג החפץ ביקרו של הלקוח, קרי מחד לגבות החוב,ובמקביל להמשיך ולטפל בלקוח, יכול להנחות את עו"ד באופן הטיפול בגביה, החל מגביה רכה, מכתב התראה שאינו "נשכני" מידי המודיע ללקוח כי המייצג העביר הטיפול בחוב לעו"ד, ומכאן הוא מבהיר ללקוח כי הוא העלה שלב בהתייחסותו לחוב, ומחד הוא עדיין לא פועל בכל ההליכים העומדים לרשותו עפ"י כל חוק ודין.

מקום אחר, בו המייצג אינו מעוניין לטפל יותר בלקוח אלא לגבות את החוב בלבד,ינחה המייצג את עו"ד להיות אגרסיבי ככול הניתן ולהשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו ע"מ לגבות החוב במהירות יעילות, לרבות הגשת תביעה ו/או טיפול בהוצאה לפועל.

לח"מ ניסיון גם במקרים בו נדרש לטפל בחוב ישן של לקוחו של מייצג, אשר מסיבות שונות (ולעיתים משונות) לא שילם החוב, כאשר לאחר סיום הטיפול בחוב, שוב שררה בין המייצג ללקוח אווירה נקייה, כאשר ביקש הלקוח כי המייצג ישוב לטפל בו ובעסקיו.

היטיבו חכמנו ז"ל,(חז"ל) לסכם דבריי, סוף מעשה במחשבה תחילה.ככול שנשכיל לערוך הסכם טוב ומפורט, תצמצם יריעת המחלוקת עם הלקוח, ישכון שלום ויבוא לציון הגואל.

כתובת מייל של הכותב: eli-doron@taxlawyers.co.il

women who cheat how can people cheat reasons married men cheat
married men who cheat with men how women cheat find an affair
read here link click here
read here husbands that cheat open
how many people cheat online affair reasons why husbands cheat
why are women unfaithful My husband cheated on me read
why are women unfaithful My husband cheated on me read
what makes women cheat link all wife cheat
when married men cheat women who cheat on their husband go
why some women cheat husbands that cheat my husband cheated
redirect how many people cheat why married men cheat
affair dating sites read here find an affair
affair dating sites women who cheat on husbands find an affair
reason why husband cheat open go
catch a cheater how to cheat wife go
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום עורכי דין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק