אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

מכירת דירה

  • 24/03/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 4549
כאשר אדם קונה דירה או לחלופין מבצע הליך של מכירת דירה, מדובר בדרך כלל ברכישת/ מכירת הנכס היקר ביותר שיש לאדם. על כן, חשוב לשים לב ולדקדק בפרטים הקטנים ביותר הקשורים לעסקת הרכישה מהיבטים רבים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום נדלן ודיני מקרקעין

מכירת דירה - מס שבח ומס רכישה

כאשר אדם קונה דירה או לחלופין מבצע הליך של מכירת דירה, מדובר בדרך כלל ברכישת/ מכירת הנכס היקר ביותר שיש לאדם.

על כן, חשוב לשים לב ולדקדק בפרטים הקטנים ביותר הקשורים לעסקת הרכישה מהיבטים רבים.

לאחר שנמצא קונה אשר מסכים לרכוש את הדירה במחיר אותו הצעתם (או המחיר שעליו הוסכם לבסוף), חשוב להקפיד משנה זהירות לגבי מספר כללים: לדוגמא,היות ועסקת מכירת דירה דרושה הסכם בכתב בין הצדדים, חשוב לקרוא היטב, בסיועו של עורך דין, את פרטי החוזה או זכרון דברים עליו חותמים טרם ההסכם הסופי, שכן לאחר חתימת הדברים לא יוכלו הצדדים לבצע שינויים בו במידה ונאמרו דברים בעל פה אשר לא נכתבו בו בסופו של דבר.

נדגיש כבר כעת, כי חתימת זכרון דברים כמוה כחתימת חוזה לכל דבר ועניין, לרבות חובת דיווח לרשויות המס. מאחר ובמועד חתימת זכרון הדברים מטבע הדברים לא התגבשו כל פרטי העסקה ולא היה באפשרות הצדדים לבחון את המצב התכנוני של הנכס ואת היבטי המיסוי, אנו ממליצים שלא לחתום על זכרון דברים.

מס שבח ומס רכישה

שבח הינו, בצורה כללית ביותר, הרווח שהפיק בעל המקרקעין ממכירת דירתו. לשם כך מחשבים את ההפרש בין מחיר מכירת הדירה לשווי רכישת הדירה, בצירוף הפרשי הצמדה למדד ובצירוף הוצאות המותרות לניכוי. שיעור המס המוטל על השבח תלוי במועד רכישת הזכויות, ונע בין 20%-50%. מס שבח הינו מס המוטל על מוכר מקרקעין.

מס רכישה הינו מס המוטל על רוכש מקרקעין, מושפע משווי המכירה, והוא פרוגרסיבי ומתעדכן מעת לעת. גם במקרה זה, גובה המס תלוי בפרמטרים שונים, כגון- האם זו דירתו היחידה של הרוכש, האם הרוכש הינו "עולה חדש" או "נכה" הזכאי להקלות ממס וכד.

מכירת דירה - פטור ממס שבח

על פי חוק מיסוי מקרקעין (שבח,רכישה), תשכ"ג- 1963, מכירת דירה אשר משמשת כדירת מגורים "מזכה" (כהגדרת המונח בחוק מיסוי מקרקעין) תהיה פטורה ממס שבח, זאת בתנאי שהמוכר לא מכר במהלך 4 שנים אשר קדמו למכירה, בגינה מבוקש הפטור, דירה נוספת אחרת בפטור ממס.

כלומר, המוכר אשר מבצע את מכירת הדירה יהיה זכאי לפטור במכירת דירת המשמשת למגורים אחת ל-4 שנים.פטור אחר ממס שבח קובע, כי אם לא היו לאותו מוכר במהלך 4 השנים שקדמו למכירה בו זמנית יותר מדירה אחת והדירה הנמכרת הינה דירתו היחידה של המוכר בשלב זה, האחרון יהיה זכאי לפטור ממס השבחגם אם טרם חלפו 18 חודשים מאז שמכר את דירתו הקודמת בפטור ממס.

היות והחוק שם דגש רב למספר הדירות שבבעלות המוכר לצורך קבלת הפטור ממס, נקבע כי המוכר לא ייחשב כבעל דירה נוספת במידה ויש לו בנוסף לדירה הנמכרת:

א. דירה אחרת נוספת אשר רכש כתחליף לדירה אותה מוכר כעת בתוך 18חודשים שקדמו למכירה. כלומר, על המוכר לבצע את ההליך של מכירת דירה בתוך 18 חודשים מהיום שבו קנה את דירתו החדשה, זאת על מנת שבעת מכירת הדירה הישנה ייחשב האחרון כבעל דירה יחידה, על אף שבבעלותו דירה נוספת.

ב. בבעלות המוכר דירה או דירות המושכרת/ות בשכירות מוגנת למגורים לפני התאריך 1 לינואר 97.

ג. בבעלות המוכר דירה או דירות נוספות אשר בהן חלקו נמוך מ-25%; כך שגם אם בבעלות המוכר, בנוסף לדירה הנמכרת, מספר דירות שחלקו בכל אחת מהן אינו מגיע ל-25%, ייחשב האחרון לעניין ביצוע ההליך של מכירת דירה כבעל דירה יחיד.יש לציין כי הוראה זו איננה מתייחסת למכירת הדירה המוגנת, או לחלופין למכירת דירת המגורים בה יש לו פחות מ-25%.

ישנם סעיפי פטור נוספים, ויש לבדוק כל מקרה לגופו של עניין. בנוסף, נדגיש כי לכל כלל כאמור לעיל יש גם יוצאים מן הכלל ולפיכך, בטרם התקשרות בעסקת מקרקעין, יש לבחון היטב את היבטי המס הכרוכים בעסקה על ידי מומחה למיסוי מקרקעין, וזאת כדי למנוע טעויות הרות גורל.

click why do men cheat i dreamed my wife cheated on me
click why do men cheat i dreamed my wife cheated on me
my wife cheated now what how to cheat on my husband redirect
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
cheat on husband wife cheated on me dating for married people
how to catch a cheat how many men have affairs why do married men cheat
how to catch a cheat My wife cheated on me why do married men cheat
infidelity go i dream my husband cheated on me
website click here read here
why are women unfaithful why women cheat read
what makes women cheat go all wife cheat
why some women cheat website my husband cheated
married men that cheat how do i know if my wife cheated go
redirect website why women cheat in relationships
cheaters caught cheat on my wife when married men cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום נדלן ודיני מקרקעין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק