אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...

תמ"א 38 - פוטנציאל של בית משותף

  • 14/12/2009
  •   מאת: עו"ד גל בורשטיין
  • צפיות: 11383
מרבית המבנים בישראל שנבנו עד לשנת 1975, לא עומדים בתקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה שנקבע באותה שנה. מטרת תמא 38 היא לאפשר חיזוק מבנים אלו מבלי להיזקק להוצאות בניה יקרות, תוך קבלת זכויות בנייה. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום תמא 38

תוכנית מתאר לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, היא התוכנית הקרויה בשם תמ"א 38. מטרת תמא 38 היא לאפשר לדיירי בניינים לשפץ ולחזק אותם וזאת מבלי שיאלצו לשאת בהוצאות הכספיות, התוכנית מקנה להם זכויות בנייה ומאפשרת את פרויקט חיזוק הבית המשותף ואת שיפוצו בו זמנית.

תמא 38 מהו

בשנת 2005 נכנסה לתוקפה תוכנית מתאר ארצית מספר 38 (הידועה בשם תמ"א 38) אשר קובעת הנחיות לחיזוק מבנים בשל החשש מרעידת אדמה שתפקוד את מדינת ישראל. חשוב לזכור כי תמא 38 חל רק על מבנים אשר הוקמו לפני 1980, אשר משמשים למגורים וגובהם לפחות 3 קומות. יש לבדוק מראש האם הבית המשותף מתאים לפרויקט והאם עלויות השיפוץ הן אכן כדאיות, הן לדיירי הבית המשותף והן לקבלן המבצע.

מימוש תוכנית חיזוק מבנים קיימים, דורש משאבים כספיים גדולים ביותר, מצב אשר תושבי ודיירי הבניינים המיועדים לכך לא יוכלו לעמוד בהם.

לשם כך החליטה ממשלת ישראל בשנת 2005 להקים תוכנית אשר תקרא תמא 38. הגדרות התוכנית קובעות כי בעלי דירות אשר יהיו מעוניינים במימוש פרויקט אשר יביא לחיזוק המבנה ושיפורו יוכלו לקבל במסגרתו אישורי בנייה חריגים כדי שיוכלו לממן את עלויות הפרויקט. אישורי הבניה הם בניית יחידות דיור נוספות במבנה או הרחבת את היחידות הקיימות.

במידה ויוחלט על בניית יחידות דיור נוספות - ימסרו היחידות החדשות לקבלן אשר יבצע את עבודות החיזוק והבנייה בתמורה לעבודה כולה.

חיזוק ושיפוץ מבנים - פרוייקט תמ"א 38

לפרויקט תמא 38 מספר מטרות עיקריות:

1. קביעת הנחיות לחיזוק מבנים כאשר המטרה היא להביא לכך שהמבנים יעמדו בפני רעידת אדמה צפויה.

2. עידוד דיירים לבצע את פרויקט חיזוק המבנים אשר לא עומדים בתקן הבנייה הרצוי.

3. קביעת היתרים לפיהם ניתן יהיה לשפץ את המבנים בגדר פרויקט החיזוק.

כמו כן, פרויקט תמא 38 טומן בחובו הטבות בנייה רבות לדיירי הבית המשותף המשופץ:

א. חיזוק המבנה בפני רעידת אדמה בהתאם להוראות תקנון תמא 38.

ב. שיפוץ פני המבנה החיצוניים והפנימיים (חדר מדרגות).

ג. הוספת מעלית נוסעים למבנה.

ד. הרחבת יחידות הדיור הקיימות (הוספת מרפסת או ממ"ד).

ה. שיפוץ גינת המבנה וחנייתו.

פרויקט תמא 38 מביא בסופו של יום להעלאת שווי הנכס לדיירים וזאת מבלי שיצטרכו להשקיע כספים בכל הליך השיפוץ והחיזוק של המבנה.

תמ"א 38 - מימוש פוטנציאל של בית משותף

בעלי דירות בבניינים משותפים הם האחראים על פרויקט תמא 38, אך מכיוון שהוצאות פרויקט חיזוק המבנים כה יקרה, מאפשרת תמא 38 פתרון למימוש פרויקט החיזוק.

הפרויקט מציע לדיירים אישורי בנייה בצורה של יחידות דיור חדשות באותו בית משותף או הרחבת היחידות הקיימות.

יחידות דיור חדשות ימסרו לבעלות הקבלן המשפץ, כדי שזה ימכור אותן ובכך יממן את עבודתו. באופן שכזה בעלי הדירות לא צריכים לממן את העבודה על חיזוק המבנה, וכן הם זוכים במקביל לשיפוץ המבנה אשר מביא לעלייה בשווי הנכס.

במידה ויבחרו דיירי הבית המשותף באופציית הרחבת היחידות הקיימות, כפי שמציע תמא 38, יממנו הדיירים את עלויות השיפוץ אך יקבלו באופן אוטומטי את היתרי הבנייה אשר ישביחו את נכסם.

כדי לממש את פרויקט תמא 38 בצורה יעילה ואפקטיבית, חשוב כי וועד הבניין יפנה לקבלת ייעוץ מעורך דין אשר מתמצא בתחום עסקאות תמא 38, כדי שיוכל לסייע להם במתן סיוע משפטי אל מול הקבלן או היזם אשר יבצעו את הפרויקט בפועל . חשוב להכין חוזה אשר יכיל את כל הפרטים החשובים כמו בעיית דיירים סרבנים, מקרה בו קבלן שעלול לפשוט את הרגל וכן קביעת הסדר לתנאי המחייה בזמן השיפוץ כולו.

open open cheat on your wife
wife cheat story why women cheat with married men read
read here all women cheat click here
cheat on husband wife cheated on me dating for married people
how many people cheat online affair reasons why husbands cheat
how many people cheat online affair reasons why husbands cheat
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
how many women cheat why do people cheat wifes cheat
when married men cheat women who cheat on their husband go
women cheat on men married men who cheat open
why some women cheat husbands that cheat my husband cheated
married men that cheat why husband cheat on their wife go
link read here viagra without prescription in vietnam
online website read here
affair dating sites how to cheat husband find an affair
cheat wifes open married woman looking to cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום תמא 38
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק