אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 17:35   23/04/2024 איתור בעלים של נכס לא משוייך במפות שלומות,אני מתעניין בדירה בעיר חיפה שנמצאת נטושה מזה מספר שנים. ניסיתי לאתר את הבעלים דרך השכנים א...
  • פורום פלילי 16:57   23/04/2024 ???????? ??????????,????????????N??... https://www.bagssjp.com ??????? ?? https://www.bagssjp.com/menu/menu_pinpai-55.html ????? ?????...
  • פורום דיני משפחה 14:24   23/04/2024 להתמנות לאפוטרופוס אני רוצה להתמנות לאפוטרופוס של אמא.1. האם אפוטרופוס מקבל תשלום על עבודתו?2. באיזה סכום זה מסתכם ת...
  • פורום דיני חוזים 07:33   23/04/2024 רעש חריג מהדירה מעלי נכנסתי לדירה מחולקת קרקע בתל אביב, לאחר חודש וחצי נכנסו לדירה מעלי שני שותפים, הדירה מעלי אותו בע...
  • פורום זכויות יוצרים 18:26   22/04/2024 זכויות יוצרים היי לאחרונה אני מקים מיזם גדול שלי באינסטגרם כדי להביא חשיפה לעמוד אני רוצה להשתמש בכל מיני ...

ראיון אישי - עו"ד מירב אפרים

  • 28/08/2009
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 12407
ראיון עם עו"ד מירב אפרים, מנהלת פורום ביטוח לאומי באתר הפורומים המשפטיים. שאלנו את עו"ד אפרים על העיסוק בביטוח לאומי, על הונאות המוסד, על ההחלטה להיות עצמאית, על ניהול הפורום ועוד. נעים להכיר שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי

עו"ד מירב אפריםעו"ד אפרים, מטרת פינת משפטים מאחורי הקלעים, היא לאפשר לגולשים להכיר את הפנים שמאחורי השמות. עו"ד אפרים - הנך מנהלת את פורום ביטוח לאומי באתר הפורומים המשפטיים. אחד הפורומים הפעילים ביותר באתר. מה היית רוצה שגולשי הפורום ידעו עלייך, כבר בפתיחת הראיון, והם לא יכולים לדעת רק מקריאת שמך ומתשובותייך המלומדות?

עו"ד מירב אפרים, ילידת 1972 נשואה + 2, חברה בלשכת עורכי הדין משנת 1997, בעלת תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת ברונל בלונדון (בהצטיינות)  ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת חיפה. כיהנה כ-10 שנים כיועצת משפטית במוסד לביטוח לאומי במחוז הצפון.

עו"ד אפרים – יש לך ניסיון של שנים רבות בתחום הביטוח הלאומי. כיהנת שנים רבות כיועצת משפטית במוסד לביטוח לאומי במחוז הצפון. מה הוביל אותך להתמחות הספציפית הזו בביטוח לאומי?

לאחר שהתקבלתי כחברה ללשכת עורכי הדין, הדבר הנכון עבורי מבחינה מקצועית, היה  להתמקצע בתחום מסוים,  ולא להתפרש על תחומים רבים.  תוך חיפוש אינטנסיבי אחר עבודה, נתקלתי במודעת דרושים של המוסד לביטוח לאומי.

זמן קצר לאחר שהתחלתי לעבוד בלשכה המשפטית  נחשפתי למהות העבודה ולהשפעה שיש לעורך הדין הן בהגנה על כספי הציבור והן על  גורלם של מבוטחים אשר התקבלה בעניינם החלטה הדורשת בדיקה מחדש.   הייתי אסירת תודה על כך שמצאתי את תחום העיסוק הנכון עבורי.

לפני כשנתיים החלטת על פתיחת משרד עצמאי, בעל התמחות ספציפית: ביטוח לאומי.  מה תוכלי לספר על החוויה של המשרד העצמאי?

המשרד שלי ממוקם בבנימינה, בין עץ תפוז לעץ זית עם הרבה ירוק ורוגע מסביב, ואני מקווה שגם הלקוחות יספגו מעט מזה.  אני מגיעה כל בוקר למשרד עם חיוך וזה מבחינתי חשוב מאוד. יש לי לקוחות רבים מאיזור המרכז ודרומה, ומאיזור חיפה וצפונה, עמם אני נפגשת במשרדי בית הפרקליטים העומדים לרשותי בתל אביב ובחיפה.

כעורכת דין של ביטוח לאומי פגשתי במבוטחים לראשונה בבית הדין האזורי לעבודה, בכל יום דיונים היו מספר רב של תיקים, אוסף של עובדות, טענות משפטיות ורפואיות.

כעורכת דין עצמאית אני נחשפת ללקוח שמאחורי התיק, עם הסיפור האישי שלו, הבעיות ו/או הבקשות המיוחדות שלו, כבר בשלב מוקדם של הטיפול.  ההתעסקות היא באנשים ולא בתיקים – וזה הבדל עצום !

כמי שראתה את מבוטחי המוסד לביטוח לאומי מן הצד השני (מצדו של המוסד) מה תוכלי לספר על החוויה החדשה – של לראות את המבוטחים מהצד שתובע את המוסד?

את תפקידי כעורכת דין של המוסד לביטוח לאומי תמיד ראיתי כמסננת נוספת הבודקת ומבקרת את החלטת פקיד התביעות בתיק. ככל שההחלטה היתה נכונה ומבוססת על ראיות, הגנתי עליה בבית הדין נמרצות. מאידך, כאשר סברתי כי החלטה היתה שגויה פעלתי לשם תיקונה בדרכים המקובלות, ולכל הפחות העברתי את העניין לדיון מחדש.

כל השנים היה לי חשוב מאוד לשמור על הגינות יושר וצדק, ולוודא כי גם מבוטחים שלא היו מיוצגים ע"י עורך דין, לא יקופחו בשל כך. על רקע זה, המעבר לייצג את התובעים היה מאוד טבעי עבורי, שכן עדיין אני נלחמת עבור מי שמגיעה לו גמלה.

מהי התייחסותך בכל הנוגע להונאות של מבוטחים בתביעות כלפי המוסד לביטוח לאומי? האם זו תופעה נפוצה?

לצערי הרב, תופעת ההונאות בביטוח לאומי נפוצה, על אף שהמערכת פועלת במרץ רב בכדי לאתר את אותם רמאים. הציבור לא תמיד מבין כי אותם אנשים שמוציאים מביטוח לאומי כסף תוך הונאה, פוגעים בו כציבור.

ראשית, ניתן להתייחס לכספי הציבור עליהם מופקד הביטוח הלאומי כ"עוגה", וכל נתח שנחתך ממנה, משאיר פחות עוגה למי שבאמת ראוי לה.

שנית, קיומן של ההונאות מקשיח את עמדת הביטוח הלאומי, את בדיקותיו וחקירותיו, גם כלפי אלו שזכאים לגמלה, דבר שגורם להתארכות הטיפול בתיק.

מה הוביל אותך לקבל החלטה לנהל פורום העוסק בביטוח לאומי? מה תוכלי לספר על החוויה של ניהול הפורום?

ניהול המשרד כניהול עסק, נעשה מתוך שיקולי כדאיות ורווחיות, ניהול הפורום לעומת זאת, נעשה מתוך מקום עמוק של נתינה ורצון לסייע לציבור הפונים הרחב.  כמות הפניות בפורום ביטוח לאומי גדולה מאוד, דבר אשר מצביע על הצורך האמיתי של הפונים בסיוע בתחום הביטחון הסוציאלי.  תחושת הסיפוק העצומה המתקבלת מהידיעה שעזרת לפונה, ועשית שינוי, אין לה תחליף.

בעידן של גוגל ושנות ה-2000, האם אזרחי המדינה ובכלל זה כלל המבוטחים יודעים באמת למה הם זכאים מהביטוח הלאומי?

ככל שמדובר באינטרנט,  המוסד לביטוח לאומי עשה צעד ענק קדימה, אך הדרך עדיין ארוכה, ועל כך יעידו, בין היתר,  מספרם העצום של הפונים בפורום ביטוח לאומי מדי יום ביומו.

באתר של ביטוח לאומי יש מידע רב, אך לדעתי הוא אינו נגיש ברמת הבהירות שלו לציבור הרחב.  לא די בכך שעורכי דין ואנשים העוסקים בדבר יבינו את הכתוב באתר, עליו להוות "מורה נבוכים" לכלל האוכלוסיה.

אם היינו חוזרים שנים אחורה, האם עו"ד אפרים היתה בוחרת תחום התמחות שונה?

אני מאושרת שנפלה בחלקי ההזדמנות להיחשף לתחום בו אני עוסקת. על אף שתחום הביטחון הסוציאלי אינו בין תחומי העיסוק הרווחיים יותר, לא הייתי בוחרת בתחום עיסוק אחר, שכן הנתינה הגדולה שהינה חלק בלתי נפרד מהעבודה, הפכה לחלק ממי שאני.

איפה עו"ד אפרים תהיה בעוד 10 שנים מהיום?

עוד 10 שנים אני מקווה להיות בריאה מאושרת מסופקת, להפסיק לעבוד סביב השעון, ולבלות זמן רב יותר עם המשפחה.

מבחינה מקצועית, אני מאוד מקווה לנהל משרד עורכי דין מצליח, עם עובדים חרוצים בעלי תפיסה סוציאלית כשלי, אשר יאפשרו לי מחד, להמשיך לתת שירות מקצועי לפונים, ומאידך, לעבוד פחות שעות.

cheaters caught why do women cheat on their husbands wife who cheated
my wife cheated now what how to cheat on my husband redirect
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
how many women cheat open wifes cheat
what makes women cheat go all wife cheat
what makes women cheat link all wife cheat
redirect click here open
when married men cheat women who cheat on their husband go
when married men cheat affair dating sites go
husband cheated wife why are women unfaithful why women cheat on their husband
click here buy brand viagra read
reason why husband cheat open go
my husband cheated with a man unfaithful wife my boyfriend cheated on me with a guy
i dreamed my husband cheated on me reasons why wives cheat on their husbands read
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק