אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

מה גורם להורים להיות משמעותיים בחינוך הילד/ה בבית הספר?

  • 11/05/2009
  •   מאת: Terry Nagel (תרגמה, ...
  • צפיות: 11637
תרגום ייחודי שבוצע על ידי הגב' טובה בין ארי למאמר חשוב העוסק במעורבות ההורים בחינוך הילדים: על הקשר עם ההנהלה, על השתתפות באירועים בית ספריים ועוד. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פונדקאות

What Makes a Great Parent?

Students and their schools benefit from supportive parents. Here are 10 ways to support your child and the school. 

By Terry Nagel, GreatSchools Staff

http://www.greatschools.net/cgi-bin/showarticle/34?cpn=homeflash_obamaarticle

הצלחת ילדים בלימודיהם ובחיי החברה שלהם חשובה לצוות החינוכי ולהורים. הצלחת המורות והמורים היא בבואת ההצלחה של תלמידיהם במיוחד כאשר זו תומכת  בשיתוף ההורים בחינוך.

תלמידים חייבים ללמוד באווירה תומכת המחזקת את הדימוי העצמי שלהם ואת הדימוי החברתי  ותהליך מתאפשר כאשר ההורים והצוות החינוכי משלבים ידיים  ומעריכים זה את זה.

התהליך החינוכי מאפשר את עבודת המורה  עד לגבול בו ההורה ממשיך אותו או ההיפך , לכן בעידן שלנו בו ישנם דרישות גבוהות מבתי הספר ותקציבים מועטים יחסית , בתי הספר לא יכולים לספק לתלמידים את כל הצרכים שלהם ועל כן גוברת הנחיצות  להיעזר בהורים.

המורות והמורים מהווים גשר לתלמידים לעולם המבוגרים ומהווים עבורכם משענת והדרכה בדרך אל הבגרות , הם אמורים להיות עבורם כמו עורכי דין לילדים,המגנים על שלומם ורווחתם, למיידעים אותם  על זכויותיהם ומחנכים לאורה של תרבות אזרחית תומכת.

מחקרים שנעשו לאחרונה מראים כי ילדים להורים שהיו מעורבים בבתי הספר נחשבים  לבעלי כישורי למידה גבוהים יותר ובעלי יכולת גבוהה יותר להמשך לימודיהם האקדמאיים.

להלן 10 דרכים שאתם ההורים יכולים להיות מעורים בחינוך ילדתכם /ילדכם:

1. ודאו שהילדים הולכים לבית הספר מאורגנים ומוכנים ללמידה: יוצאים בזמן לבית  הספר,אחרי ארוחת בוקר. עדכנו את בית הספר על מצב בריאותם של הילדים,ולמי עליהם לפנות במהלך שעות הלימודים כאשר הם חשים במצוקה כלשהיא.

2. שיעורי בית : 

העניקו לשיעורי הבית משמעות- הקצו זמן ומקום מיוחד וספציפי להכנת השיעורים, חנכו את הילדים להכין גם את שיעורי הבחירה אם ניתנו להם. אם הילד שלך בוגר תנו לו/לה  את האפשרות לקבוע את לוח הזמנים מוגדר ותחום בזמנים ברורים.

יש לעודד  את הילד/ה לבנות לעצמו את תוכנית שעות הפנאי  ועל כן יש לעזור לו בארגון הזמן: להבין מה צריך לעשות וכמה זמן זה ייקח, ולאחר מכן ליצור תכנית עבודה בבית.

עיזרו לילד לפתור כל מטלה לימודית או חברתית תוך לימוד ניהול  זמן הפעולות. מומלץ לעשות את שיעורי הבית בחדר שיש בו תאורה טובה, והוא שקט יחסית, בסביבה מוארת.

חשוב שההורה ייזום/ידריך את הילד  לקריאה בכל יום כחלק מההרגלים קבועים. הגבילו את זמן הצפייה בטלוויזיה. השתדלו לצפות עם הילד באחת מהתוכניות שתבחרו ולשוחח אחר כך על  מה שצפיתם ביחד.

3. לעקוב אחר התקדמות הלמידה של הילדים

חשוב  לא להמתין לדיווח הרישמי של המורה אחת לתקופת זמן אלא לבדוק את תהליכי הלמידה של הילד במרחב מקצועות הלמידה שלו. אל תהססו ליצור קשר עם מורים מקצועיים מספר פעמים בשנה, כדי לדעת אם הילד מבצע את משימותיו ואם  התגלו קשיים בביצוע המטלות הלימודיות ו/או החברתיות.

4. כאשר מתגלה בעיה של הילד/ה בבית הספר

אם הילד/ה שלך מראה סימנים על קשיים בהכנת שיעורים או אי רצון ללמוד עליך כהורה מוטלת החובה לקבוע פגישה עם המורה כדי לבנות איתה ביחד  תוכנית אסטרטגית לתמיכה בילד.

מורים מעריכים הורים אשר מחזקים את החשיבות של הלמידה בבית הספר, כך  שלילד/ה שלך יהיה סיכוי טוב יותר להצליח אם תבנו עם המורה הסכמות על דרכי הלמידה של הילד/ה.

חשוב להיוועץ קודם עם המחנכת בכיתה לפני שתלכו להתייעץ עם מנהלת בית הספר יחד עם המחנכת.

5. הקשר עם מנהלת בית הספר

מנהלת בית הספר היא הכתובת המצויינת להתייעץ איתה בדבר הקשיים של הילדים והדרכים לפותרם, היא האחראית ללמידה לגווניה בבית הספר ואליה מתנקזים כל הנתונים על כל תלמיד/ה. היא יכולה להעניק אפשרויות יצירתיות לפתרון הקשיים בבית הספר ובבית.

גם בהיעדר תקציבים נמצא במחקרים שהמנהלות מוצאות פיתרונות בקרב אנשי מקצוע בקהילה כדי להעשיר את מרחב לימודיהם של התלמידים, היא זו היוזמת קשרים משמעותיים עם הורים היכולים לסייע בבית הספר, המנהלת היא זו  המעלה אתגרים חינוכיים בפני צוותי ההוראה ודואגת ליישומם בהצלחה.

מנהלות פועלות על פי עקרונות ותעדוף פעולות למען הצלחת התלמידים,המנהלת היא זו המבטיחה את התכנון והתמיכה המתאימים לכל תלמיד במצוקותיו-בכדי למימוש זכויותיו לחינוך בהצלחה.

6. השתתפות ההורים באירועי בית הספר

חשיבות מירבית יש להשתתפות הורים בחיי התרבות הבית ספריים, בהשתתפות במסיבות להם מוזמנים הורים, באירועים, יום פתוח, קונצרטים, ימי קריאה, חגיגות.

המחקר מורה שהורים שהיו שותפים פעילים לאירועים בבית הספר וסייעו למורים לביצוע האירועים הנ"ל, הילדים ראו בבית הספר מקום חשוב שיש ללכת לשם לא רק ללמוד אלא גם לפתח במסגרתו חיי חברה ותרבות.

7. התנדבות בבית הספר – מנהיגות הורים

ראוי שההורים יתנדבו לפעילות בית ספרית ויקדישו מזמנם גם כדי לצפות על צורות התקשורת של ילדיהם עם ילדים אחרים.

לא משנה מה גיל של הילד/ה שלך, ישנם הרבה הזדמנויות לעזור בבית הספר, בין אם היא בתוך הכיתה, ספרייה, בחדר מחשב, חדר מעבדה, העשרה בכיתות, או במגרש המשחקים, בשיחות טלפון אל נותני שירותים לבית הספר, כתיבת טיוטות למכתבים וכו'.

המחקר מכוון לכך שהורים יתנדבו לסיוע בבית הספר גם בשעות היום מעת לעת במקום ללכת לעבודה .להורים של היום יש כישורים מקצועיים מגוונים הנדרשים בכל מסגרת חינוכית, שבעזרתם ניתן להביא לשיפורים מהותיים בבתי ספר.

הורים ברחבי ארה"ב בחרו להיות  בעלי השפעה ישירה על הצלחת בית הספר על ידי ארגון פנימי של הורי בית הספר בבניית תוכניות חינוכיות עם צוותי החינוך בבית הספר כחלק מהתוכנית הבית ספרית כדי להעלות את הרמה האקדמית של ילדיהם ולייצר פרויקטים יצירתיים ומתוחכמים לתלמידים יחד עם צוותי החינוך כפי שפורט בדוגמאות הנ"ל.

בארה"ב התערבה הנהגת ההורים הלאומית (PTA ) ביישום תוכנית התנדבות של ההורים שבנתה מועדוני הורים בערים המרכזיות ורתמה הורים בעלי מקצועות מגוונים לסיוע כלל התלמידים בבתי הספר.

הארגון הקהילתי הזה רתם מתנדבים מקרב הקהילה והתרים כספים המיועדים לפעילות בית ספרית בין אם למשחקים, מתקנים או מעבדות וציוד הכרחי נוסף לבית הספר, לפעולות שקידמו את הילדים ברובדי השפעה משתנים בהתאם לצרכים שלהם, תוכנית זו בנתה מערכות יחסים איתנה בין ההורים להנהלת בית הספר (parent-teacher association or organization ).

פה המקום לפיתוח המורות והמורים כמנהיגים קהילתיים וכשותפים למרכזי הנהגות ההורים בפיתוח תוכניות ייחודיות לבתי הספר תוך בניית הסכמות על הצרכים והאסטרטגיות לביצוע תוכניות מהותיות לבתי הספר.

הפורומים השונים  היו שותפים בקבלת החלטות בית ספריות . דוגמאות לפורומים שהתפתחו במרכזים אלו: פורום לפתרון קונפליקטים, פורום לבניית הסכמות דרכים למימוש זכויות הילדים בבית הספר דרך פיתוח נוהלים, פורום למסיבות סוף שנה, פורום לגישור, פורום המהווה מתן סיוע להורים שילדיהם במצוקה.

פורום שגייס תרומות עבור תזמורת בית הספר (רכישת כלי נגינה, מימון מורים לנגינה וכו') או חוגים נוספים, במקומות אחרים נוצרו פורומים הדואגים לארוחות לילדים, אירוע שנתי מיוחד להערכת המורה ,כרטיסים מוזלים להופעות והצגות לתלמידים וכו'.

מידי שנה פורסמו הפרטים של הנהגת ההורים הבית ספרית והיישובית לכל ההורים יחד עם בקשה להירתמות לאחר הפורומים.

8. להעריך את התפקוד של בית הספר

התפקיד שלך כהורה לסייע לבית הספר להיות בית ספר עם אחוזי הצלחה גבוהים של התלמידים מבחינה לימודית וחברתית ועל כן חייבים ליצור שיתוף פעולה בין ההורים עם הנהלת בית הספר והצוות החינוכי.

נתונים רבים נמצאים היום זמינים להורים  כדי לעזור להם להבין כיצד מתפקדים בתי הספר שלהם.

תזמן את הביקור. בקשו לקרוא את  התוכנית הבית ספרית , בקשו את רשימות המורות המלמדות את ילדיכם.

כאשר אתה מבקר בבית הספר, הקפד לשאול שאלות על יישום התוכנית החינוכית ועל הסביבה. הפיזית של בית הספר , בקשו לדעת על תחומי העשרה הבית ספריים ועל יכולת כל תלמיד להשתלב בהם, כמו (  My checklist for the school visit

האם לבית ספר יש פילוסופיה חינוכית מכוונת ומוגדרת בשליחות חינוכית ?

האם המורים/המורות מגיעים לבית הספר מתוך אהבה ותחושת שליחות ?

האם צוות בית הספר מיידע את התלמידים וההורים בדבר זכויותיהם בבית הספר ?

כיצד נעשה שימוש בטכנולוגיה כדי לתמוך בלמידה ובהוראה בבית ספר זה?

האם קיימים תהליכי למידה והתפתחות מקצועית למורים/מורות?

האם הצוות החינוכי יודע מהם תחומי האחריות והחובות המקצועיות שלהם?

באילו נושאים שותפים הורים  לקבלת החלטות משותפת עם המורים והתלמידים ?

באיזו דרך מציב/ה המנהל/ת סטנדרטים גבוהים להתנהגויות המחזקות נתינה ועזרה לזולת?

אילו פעולות ננקטו על מנת לשפר הישגים של תלמיד/ה ?

מה גישתו של בית הספר  לנוהלי משמעת ובטיחות?

כיצד  בית ספר מעודד  את התלמידים להתקדם על פי  רמת הסטנדרטים שנקבע על ידו?

אילו תוכניות מופעלות בבית הספר מעבר לתכנית הרגילה וזמינים לתלמידים רבים?

(ספורט, מועדונים, שירות קהילתי, תחרויות,התנדבות) כיצד מספק בית הספר לתלמידים  להם תמיכה לימודית וחברתית או בעת  קשיים רגשיים?

אילו סוגים של ספריות משאבים זמינים תלמידים בשעות הלימודים ואחריהם?

האם המורות/מורים מעודדים את התלמידים לשאול שאלות?

האם מתקיימת תרבות שיח מכבדת ואישית עם תלמידים והורים?

שאלות נוספות לתלמידים  בחינוך העל יסודי:

האם צוות בית הספר בחר ציפיות גבוהות לכל התלמידים ?

האם בית הספר הוא גדול? האם נוצרות  פעילויות בקרב התלמידים כדי ליצור תחושה של שייכות לקהילה?

מה התלמידים שלנו צריכים לדעת ולהיות מסוגלים לעשות כאשר יהיו בוגרי בית הספר?

מה אחוז התלמידים אשר מתחילים בבית ספר כיתה ט לעומת אחוז הבוגרים ?

אילו תוכניות בית ספריות מתקיימות לתלמידים הבוגרים לקראת קידומם האקדמי בעתיד

האם התלמידים שותפים לקבלת  החלטות?

האם לבית ספר מסוים יש ייחוד בתחומי מיקודי הלמידה בו: בית ספר לקולנוע,לריקוד,למדעי הרוח...?

האם הצוות החינוכי זמין לשיחות עם תלמידים כדי לסייע להם  לבצע החלטות חשובות לגבי קידומם הלימודי בבית הספר?

9. עזרו לשפר את בית הספר. ההורה כמנהיג חייב לדאוג לכלל התלמידים בבית הספר ולא רק לילדו הפרטי תמיד יש מקום לשיפור,ומכאן אתה או את כהורה בבית הספר חייב לסייע ולהירתם , מכאן את/ה יכול/ה להתחיל לסייע לילדים שלך להצליח.

ההורים יוצרים רמה חדשה של שותפות עם בתי הספר וציפיות מוגדרות מהתלמידים ,מההורים הפאסיביים ומהמורים כדי לסייע להשפיע על קידומם של הילדים ליעדים החינוכיים שהוצבו ע"י בית הספר והנהגת ההורים, דוגמאות ( to Make a Difference).

בניית מערכת יחסים עם המנהל, כך ניתן להגדיר מטרות ואת הציפיות איתו או איתה תצעדו קדימה להגשמה החינוכית והאזרחית. לפתח תהליכים לבניית הסכמות עם המורים וההנהלה לרתום  הורים שבדרך כלל לא משתתפים.

ללמד כיצד לתכנן ישיבת עבודה עם צוות בית הספר כדי להפיק את המירב מכל ישיבת עבודה בביה"ס הציעו נושאים לעשייה משופת עם צוותי החינוך, הביאו דוגמאות מערים אחרות על שיתוף פעולה דומה עיינו בספר התקציב של בית הספר בנושא תשלומי רשות על מנת ללמוד אילו תקציבים נדרשים בפועל למימוש התוכנית אותה רציתם לבצע ביחד עבור ילדיכם, במטרה לגייס תקציבים נוספים.

10. הזכות לשמירת השם הטוב של ילדך- להיות כמו העורך דין של ילדך בבית הספר חשוב להבין את הילדים בתהליכי התפתחותם.

ראוי ללמוד ולהכיר את החוקים והנהלים שהמדינה חוקקה כדי להגן על התלמידים בבית הספר(נתמך באמנת זכויות הילד).

אתם ההורים יכולים להביא לשינוי בחקיקה ברמת המדינה,במיוחד כאשר מספר רב של אזרחים פונים למחוקק באוותן בעיות/בקשות לשינוי,כמו גם  בשינוי הנהלים ברמה הבית הספרית. בעת כתיבת המסמכים הנדרשים הוסיפו דוגמאות מניסיון החיים של ילדיכם בבית הספר, השתדלו שהמכתב יהיה קצר וממצה. 

חשוב לפנות במקביל להנהגת ההורים הארצית, לארגוני המורים,ארגונים הדואגים  לזכויות הילד ואף לחברי כנסת שהצהירו על רצונם להשפיע בתחומי החינוך.

אם ההורים בקהילת בית הספר אינם מבינים את החשיבות בשיתופם בתהליך החינוכי,תפקיד המנהיגות הבית ספרית ללמד להטמיע בהם את החשיבות במעורבות ההורים בחינוך ואת החשיבות של השיתוף עם הצוות החינוכי בבית הספר, ביחד לזמן דיונים משמעותיים ולהזמין את קהילת ההורים לדיונים(רצוי להיעזר במומחים ).

על הנהגת ההורים ליידע מראש את כלל הורים בדבר הבחירות להנהגה כדי לבזר את הידע לכולם.

wife cheat story online affair read
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
how to catch a cheat why women cheat with married men why do married men cheat
how many people cheat read here reasons why husbands cheat
how many people cheat read here reasons why husbands cheat
website women who like to cheat read here
how many women cheat why do people cheat wifes cheat
why are women unfaithful My husband cheated on me read
what makes women cheat go all wife cheat
married men that cheat why husband cheat on their wife go
redirect why married men cheat
link click here women who cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פונדקאות
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק