אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 15:09   25/04/2024 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 14:37   25/04/2024 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 23:55   24/04/2024 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 23:44   24/04/2024 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 12:35   24/04/2024 aaaa aaaa

ראיון אישי - עו"ד איתן שווץ

  • 31/03/2009
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 11418
האומנם ישראל גן עדן לחייבים? מה קורה במסדרונות ההוצאה לפועל בתקופת המשבר הכלכלי ועוד. בראיון אישי עם מנהל פורום הוצאה לפועל באתר הפורומים המשפטיים שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום הוצאה לפועל

עו"ד איתן שווץ מנהל פורום הוצל"פאיתן שווץ, עו"ד יליד 1973, בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה (1999) מנהל משרד עורכי דין  שנוסד במהלך שנת 2000 וכיום מנהל סניפים בחיפה וברמת גן.

בן למשפחה שכולה - התייתם מאביו שנהרג במלחמת יום כיפור בקרב בתל א סקי ברמת הגולן.

עו"ד שווץ עוסק בעיקר בדיני הוצאה לפועל ופשיטות רגל והתנדב לנהל באתר הפורומים המשפטיים את פורום הוצאה לפועל.

עו"ד שווץ, בוא ננסה לחזור 10 שנים אחורה – מה גרם לך אז לבחור במקצוע?

לפני 15 שנים כאשר התלבטתי מה ללמוד, סברתי שהמקצוע הינו מקצוע מאתגר ומרתק.

האם ההתמחות בדיני ההוצאה לפועל קסמה לך עוד מקדמת דנא? מה הוביל להחלטה להתמקד בתחום זה?

לא חשבתי שדווקא תחום זה יהווה תחום התמחות מרכזי של המשרד, אולם במהלך השנים, הגיעו אליי מקרים חוזרים ונשנים של בעלי עסקים שאינם מצליחים לאכוף את התשלומים על לקוחותיהם, שיקים חוזרים, ואנשים שהסתבכו בחובות מסיבות שונות.

לאחר כ-3 שנים במקצוע, סברתי שהתמחות מיוחדת בתחום ההוצאה לפועל וכל מה שקשור בחובות, תקדם אותי ותתן לי ייתרון על פני משרדים שעוסקים במגוון תחומי עיסוק, אשר לא מאפשר להם להתמחות בתחום זה, כך שאוכל לתת שירותים במקצועיות ללקוחות המשרד השונים, ולהתחרות בכל המשרדים האחרים שיש להם נגיעה מסוימת לתחום זה.

לכן, צמצמתי את עיסוקו של המשרד בתחומי המשפט השונים, והשקעתי את כל זמני ומרצי, בלימוד והתנסות בכל מה שקשור בתחום זה של חובות, הוצאה לפועל, פשיטות רגל, הסדרי נושים, תביעות כספיות, הגנות מפני תביעות וכדומה.

יש מי שגורס שמדינת ישראל היא "גן עדן לחייבים" – אתה מסכים עם אמירה זו?

ממש לא! לגן עדן כולם רוצים להגיע. בחובות, אף אחד לא רוצה להיות. מנגד, אסכים עם זה, שמדינת ישראל היא "גיהנום לזוכים" ולכן אין זה פלא שהנושים מקבלים את התחושה שמדינת ישראל היא גן עדן לחייבים.

הגישה כלפי החייבים משתנה לפי ערכי החברה מעת לעת, וכך גם החוק שעובר תיקונים, שמטיבים ו/או מריעים את מצבם של החייבים. צריך לקחת בחשבון, שלא כל חוק שמרע את מצבו של החייב, ישפר את מצבו של הזוכה. אולם, הגבלת זכותו של הזוכה להגן על קניינו, עלול לגרום לפנייה של נושים, לגורמים מפוקפקים, חברות גבייה פרטיות ואף למכור את החובות לגורמים בעולם התחתון.

איך אפשר להסביר את חוסר האחידות בהחלטות לשכות ההוצאה לפועל במרחבים השונים?

רשמי ההוצאה לפועל, פועלים בהתאם להחלטות בית המשפט המחוזי במחוז שבו הם פועלים. למשל, בבית משפט המחוזי בחיפה, נפסק כי לא ניתן לכפות על חייב לפנות להליכי פשיטת רגל, ויש לדון ביכולת ההחזר של החייב לגופו של עניין, ולהכריז עליו כחייב מוגבל באמצעים לפי חוק ההוצאה לפעול.

בתל אביב, ניתנו פסקי דין מחוזיים, לפיהם מוסמכים רשמי ההוצאה לפועל, לכפות על חייבים מוגבלים באמצעים, לפנות להליכי פשיטת רגל.

חוסר אחידות בהחלטות יוצר תחושה עזה של חוסר צדק, משוא פנים ופגיעה בזכות לשוויון מול המערכת. מדובר בעיוות דין שיש לתת עליו את הדעת.

האם חייבים השקועים בחובות יודעים כיצד לבחור נכון עו"ד שייצגם מול ההוצאה לפועל או שבדר"כ החייבים מחליטים להתמודד לבדם?

לא ידוע לי על כמות מספרית של חייבים שמתמודדים ללא ייצוג משפטי ביחס לחייבים שמיוצגים על ידי עורכי דין.

כיצד משפיע (אם בכלל) המשבר הכלכלי, על "מסדרונות ההוצאה לפועל"?

בעקבות המשבר הכלכלי, פיטורין, ירידה בהכנסות ופאניקה מצד הבנקים, מגיעים עוד ועוד בני אדם למסדרונות ההוצאה לפועל. אנשים ועסקים  שנאלצים להתמודד עם בנקאים שאיבדו פרופורציות, ונוקטים באמצעי זהירות מוגזמים. אנשים שלא מצליחים לשלם את המשכנתאות ונתקלים בהליכי כינוס נכסים, צוי פינוי ועוד.

משרדך הראשי בחיפה, לאחרונה החלטת על הוספת סניף ברמת גן, מה הוביל להחלטה?

למשרדנו לקוחות מאיזור המרכז. על מנת לשפר את השירות ולהגדיל את היקף לקוחותיו של המשרד, פתחנו בחודש 10/2008, סניף נוסף של המשרד, ברמת גן. הסניף נותן שירותים ללקוחות מאיזור תל אביב, גוש דן, והמרכז, ולקוחות מערי הפריפריה, נתניה, בת ים, חולון, שקודם לכן, המשרד לא יכול היה לשרת.

האם תסכים לספר על יומו של עו"ד שווץ?

היום מתחיל מוקדם, ומסתיים מאוחר, כאשר במהלכו, אני עסוק בין היתר, בניהול המשרד, פגישות עם לקוחות, עבודה משרדית, הופעות בבתי משפט ובלשכות ההוצאה לפועל, חקירות יכולת לחייבים וקידום מטרותיו של המשרד. בין היתר, משרדנו משתתף בניהול פורום ההוצאה לפועל, באתר הפורומים המשפטיים, כשירות לקהילה.

העיסוק במקצוע וניהול המשרד, דורשים זמן רב והשקעה ללא פשרות.

מה המסר שהיית מעביר לאלפי הבוגרים בעריכת דין, השוקלים צעדיהם המקצועיים בימים אלה (ולנוכח בחינת הלשכה הקרובה)?

להתכונן היטב למבחן, אולם להתכונן טוב יותר, לאתגרים שמציב המקצוע.

היכן עו"ד שווץ יהיה בעוד 5 שנים מהיום?

בדיוק כאן. 5 שנים הם תקופה שחולפת מהר. אני לא מתכוון ללכת לשום מקום אחר, אלא להמשיך בדרכי, בעבודתי, במתן שירותי משרדי במקצועיות, אמינות ובנאמנות.

married men who cheat with men how women cheat find an affair
infidelity click here link
all women cheat my wife cheated on me now what why wife cheated
why are women unfaithful why women cheat read
signs of infidelity i cheated on husband go
redirect click here open
redirect why wife cheat open
when married men cheat open go
married men who have affairs men who have affairs married woman wants cheat
why some women cheat website my husband cheated
catch a cheater link go
my boyfriend cheated on me quotes go reasons why women cheat on their husbands
cheat on my husband my wife cheated on me with my father my husband almost cheated on me
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום הוצאה לפועל
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק