| שלום טל,
כוונתך בודאי לתיקון שנעשה לאחרונה בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א - 1981 אשר במסגרתו נתווסף לחוק סעיף 18א(ג)(1) המסדיר את 'לוח הזמנים' לביקור טכנאי בביתו של צרכן מוצר, בתנאי שביקור הטכנאי נעשה במהלך תקופת האחריות היצרן/מוכר על המוצר או בהתאם לחוזה מול ספק שירות תיקונים וכיו"ב.
החוק קובע שתי חלופות אפשריות מבחינת ספק השירות:
א. לקבוע איתך מועד ביקור מסוים תוך אפשרות לחרוג ממנו בלא יותר משעתיים.
ב. ספק השירות רשאי להציע ללקוח "להמתין לקריאה טלפונית" מבלי לתאם מועד מראש ולקבוע מיידית מועד ביקור כאשר גם כאן יכול הטכנאי לחרוג בלא יותר משעתיים.
בכל מקרה, את/ה יכול/ה לדרוש מהם את אחת החלופות הנוחות לך ולדרוש זמן המתנה של שעתיים.
בכל מקרה, גם אם הם יחרגו ממסגרת הזמן של שעתיים תוכל/י לתבוע פיצויים רק על איחור של שעתיים נוספות מעבר לזמן ההמתנה המותר - כלומר רק אם תיאלצ/י להמתין יותר מארבע שעות (מה שאולי מסביר את פרק הזמן שהם הציעו לך). אם תיאלצ/י להמתין 3 שעות למשל, למרות שהם עוברים על החוק אין לך זכות לתבוע מהם פיצוי (אלא לכל היותר להגיש תלונה למשרד התמ"ת).
לגבי טענת הטלפנית שהחוק לא חל על עיסקאות שנעסקו לפני כניסתו לתוקף. אמנם הכלל הוא שהוראות חוק מהותיות (כלומר לא הוראות שקשורות לסדרי הדיון בבתי המשפט) אינן חלות רטרואקטיבית. ההיגיון מאחורי הכלל הוא שאדם מסתמך על החוק שקיים בעת שהוא מבצע פעולה ולא יכול לחזות את שינויו בעתיד. במקרה זה, הציפייה שלהם לא נפגמת כי הם יודעים מה החוק כך שקשה לי להאמין שטיעון כזה יעבור בבימ"ש.
בשלב זה אני מציע שתדרשי מהם לעמוד במסגרת של שעתיים ותאיימי בהגשת תלונה ו/או פתיחה בהליך משפטי באם יחרגו מפרק הזמן.
בהצלחה.
|