| מתנצלת מראש על הסיפור הארוך :)
בחודש ינואר 2008 "שדרגתי" את המסלול שלי בחברת פלאפון דרך נציג מכירות אשר הגיע אלי הביתה. במעמד הרכישה חתמתי על חוזה שהעתק ממנו נשמר אצלי. המסלול החדש כלל זיכוי "בגין שידרוג", אך הנציג לא ציין את הזיכוי כפרט מיוחד, לא פירט את התנאים לקבלת הזיכוי, אלא רק עשה חישוב כולל של סך עלות המסלול.
החוזה שעליו חתמתי לא מפרט את תנאי המסלול אלא רק את שמו.
בחודש ינואר 2009 רכשתי כרטיס SIM מחברת פלאפון. במעמד הרכישה הוסבר לי כי אני לא יכולה להישאר במסלול הישן, עלי לשלם עמלת יציאה ממנו ולעבור למסלול חדש, אך הפעם ללא התחייבות. את כל זה עשיתי.
חודש לאחר מכן קיבלתי הצעה מחברה מתחרה שאותה הצגתי לחברת פלאפון על מנת לאפשר להם להשוות תנאים. הנציג שטיפל בי, הציע לי תוכנית שלכאורה נראתה לא משתלמת מול הצעת המתחרה וכשאמרתי זאת הוא ציין שהזיכוי שקיבלתי עד עכשיו נשמר ואמשיך לקבל אותו. גם נציג זה לא פירט שום תנאי לקבלת הזיכוי. עובדה זו הכריעה את החלטתי להישאר בפלאפון ולהצטרף למסלול זה שכולל התחייבות ל18 חודשים.
בחשבונית הראשונה ראיתי שלא קיבלתי את הזיכוי המובטח. בשיחה עם שירות הלקוחות הסבירה הנציגה שעלי להגיע ל"רף זיכוי" על מנת לקבל את הזיכוי, עובדה שעד כה לא צוינה על ידי הנציגים. עם אגדיל את היקף השימוש בזמן אוויר עד לרף הזיכוי ואכן אזוכה סכום החשבונית יעמוד על אותו הסכום כאילו לא עשיתי כלום (בהיקף השיחות הרגיל הסכום שחסר עד לרף הזיכוי הוא בדיוק סכום הזיכוי - מוסיפים ומחסירים אותו מספר, התוצאה לא משתנה :) ). בנוסף, ללא הזיכוי, עלות המסלול החדש נמוכה ב5 ש"ח בלבד מהמסלול הקודם (אך עכשיו אני מחויבת לפלאפון) בשיחה עם הנציג שהציע לי את המסלול החדש הזה הוא היה מודע לחשבון שעשיתי על מנת לברר את כדאיות המסלול ובנוסף מולו הייתה ההצעה המתחרה, כך שהוא היה מודע לממוצע צריכת זמן האוויר (הוא בעצמו מסר לי אותו). כשביקשתי לבטל את העסקה ולחזור למסלול הקודם, ללא ההתחייבות נאמר לי שאין אפשרות לבטל התחייבות בשום אופן ושתנאי המבצע הוסברו לי במלואם, ואם משהו לא נאמר במפורש, אז זה מגובה בחוזה. כפי שציינתי לעיל בחוזה שישנו בידי אין שום פירוט של תנאי המבצע. כשביקשתי מנציג פלאפון להציג לי את החוזה שעליו אני חתומה המגבה את תנאי המבצע ובפרט את הדרישה להגיע לרף זיכוי, נאמר לי שאין בידיהם את החוזה, אך זה לא משנה, כי עברה יותר משנה מיום החתימה והוא תקף מכוח הזמן שעבר.
האם יש עילה לתביעה נגד פלאפון? האם עליהם לבטל את העסקה בנוכחית?
תודה מראש על התשובה ושוב סליחה על אורך הסיפור :)
|