הודעות אחרונות

  • פורום לשון הרע 23:18   20/09/2018 תביעת לשון הרע בגין פרסום ביקורת על... לפורום שלום,חברתי הגיעה לבית עסק לעיצוב שיער כדי לעצב את שיערה וזכתה לחוויה לא נעימה של משיכות בש...
  • פורום דיני בנקאות 22:45   20/09/2018 הפקדת צ"ק בחו"ל כהגנה מעיקול שלום רב,עיקול "תופס" רק מקום שהוא הוטל. בהנחה שהנושה לא ביקש עיקול בבנק בחו"ל - הכסף שיופקד שם לא...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 22:11   20/09/2018 הודעות ספאם בעלי מקבל מזה כ4 חודשים הודעות ספאם שמטרתן להזכיר הנחת תפילין, שמירת צומות, שבת וכדומה. ההודעות מ...
  • פורום פלילי 21:34   20/09/2018 שאלה בתחום העובדתי שלום רב,מבקשת להבהיר שלא התכוונתי בשום אופן לשאול שאלה פסיכולוגית, והשאלה ששאלתי היא בתחום העובדו...
  • פורום דיני נזיקין 17:48   20/09/2018 הוצאות משפט אם יתברר שאתה צודק, אז כן.יחד עם זאת וכאמור לעיל תצטרך לעבור הליך משפטי שלם ולא קצר כדי להגיע לתו...

ליעוץ אישי עם עו'ד

 
select

זכויות יוצרים בסלוגן

  • הודעות שוטפות
  • זכויות יוצרים בסלוגן
    nseb | 28/01/2009 17:32

    שלום רב, בניתי סלוגן לעסק מסויים. העסק בחר להשתמש בחלק מהסלוגן - בצירוף של 2 מילים עיקריות. כעת, העסק אינו מוכן לשלם לי את מלוא התמורה על עבודתי, בתואנה שאני לא הצלחתי לספק לו את המוצר. שאלתי היא: האם יש לי זכויות יוצרים על חלק זה של הסלוגן? האם אני יכולה למנוע מהעסק את השימוש בעתיד בסלוגנים נוספים שיצרתי עבורו?

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • זכויות יוצרים בסלוגן
      עו"ד מתן שוק | 01/02/2009 00:00

      השאלה האם סיסמת פרסומת (סלוגן) זכאית להגנת זכות יוצרים היא שאלה משפטית מורכבת ותלויית נסיבות. בקצרה אציין כי אחד מן התנאים להגנת זכות יוצרים הוא כי מדובר ביצירה מקורית - הכוונה היא כי היוצר הוא מקור היצירה ומשהו ממנו הוטמע בה. סלוגנים מטבעם מאופיינים בתמציתיות - "אין כמו במבה", המקשה על הוכחת המקוריות.

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • זכויות יוצרים בסלוגן
        nseb | 01/02/2009 10:45

        שלום רב, אני מודה לך על ההתייחסות.

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

    • חיבור מקצועי של סלוגן
      עו"ד יריב קדם | 01/02/2009 14:00

      מעטפת העניין המוצג נראית ככוללת גם היבט הסכמי ועשיית עושר ולא במשפט, לא רק של זכויות יוצרים. בצד המעשי הסיכוי לקבל הגנת זכות יוצרים על סלוגן "בנאלי" היא אכן נמוכה. אך לאור שינוי מבנה הפיצוי בחוק זכות יוצרים (0 עד 100 אלף ש"ח, במקום 10-20 אלף ש"ח), שופט יכול "לתמחר" סלוגן בנאלי בפיצוי נמוך של כמה אלפי ש"ח, ואולי אף מאות ש"ח, מאשר לא לתת פיצוי כלל בנסיבות שציינת. יתכן שבית משפט יסכים לקבל לעניין זה את תפיסת העולם הפילוסופית של פיצוי זכות יוצרים בגין העבודה שהושקעה, ולא רק את תפיסת העולם הפילוסופית המקובלת הדורשת מקוריות, כפי שצוין ע"י עו"ד שוק (ותודה לו על כך). שילוב העילות (ז"י + חוזית + ע"ע), עשוי להניב את התוצאה הרצויה לך. *הערת מערכת: לקריאה נוספת אודות חוק זכויות יוצרים

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • חיבור מקצועי של סלוגן
        nseb | 01/02/2009 19:01

        שלום רב, אני מבקשת להודות לכל ההתייחסויות הענייניות אשר קיבלתי לבעיה שהועלתה אצלכם בפורום. טוב לדעת שיש כתובת מקצועית ואמינה שניתן לפנות אליה ולקבל תגובות מהירות, אישיות וענייניות! תודה ויישר כוח!

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • זכויות יוצרים בסלוגן
          עו"ד מתן שוק | 02/02/2009 12:15

          התיאוריה הפילוסופית שציינת המאפשרת הגנת זכות יוצרים בגין מאמץ (The Sweat of the Brow Theory) נועדה על מנת להתמודד עם מצבים של יצירות נעדרות יצירתיות (רשימות, יצירות ליקוט) ולא עם מקרים של יצירות נעדרות מקוריות. סלוגנים מאופיינים ברמת יצירתיות גבוהה וברמת מקוריות נמוכה. מדוע לדעתך בכל זאת תיאוריה זו רלוונטית לסלוגנים?

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

          • זכויות יוצרים - מקוריות ויצירתיות בסלוגן
            עו"ד יריב קדם | 03/02/2009 14:14

            תודה על ההארה. יחד עם זה: הגנת זכות יוצרים בסלוגן או בטקסט אחר (או ביצירה אחרת), דורשת מקוריות מינימלית + יצירתיות מינימלית. אין חובה ליותר מהמינימום. עיינתי בשאלה אם תאורית "העבודה שהושקעה", מחליפה יצירתיות או מקוריות. מצאתי תימוכין לשתי הגישות בפסיקה (ר' פסק-דין אינטרלגו, פסק-דין קימרון), ובספרות ("זכויות יוצרים" לטוני גרינמן, "דיני קניין רוחני" לד"ר פנחס נרקיס). זאת ועוד- מספרו של גרינמן (מהדורת 2003, עמ' 49-50), "יצירתיות" היא אחד הרכיבים הכלול ב"מקוריות", ובכך ניתן לשאלה זו מימד נוסף. אוסיף ואציין כי חוק זכות יוצרים החדש נוקט בלשון "מקוריות" בלבד, וזאת אף לגבי לקט (סע' 4(ב) לחוק). יוצא בזה, שאין תשובה חד משמעית לשאלה זו. אין ספק שזו שאלה מעניינת, ותודה על הפניית תשומת הלב. *הערת מערכת: לקריאה נוספת אודות חוק זכויות יוצרים

            האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
            מסך מלא השב

            • זכות יוצרים - מקוריות ויצירתיות בסלוגן
              עו"ד מתן שוק | 03/02/2009 23:36

              תודה רבה על תשובתך המקיפה. זו בהחלט שאלה מעניינת. לעניין הרישא של התשובה - טענה כי הגנת זכות יוצרים בסלוגן (בניגוד לטקסט אחר) אפשרית גם במקרים של יצירתיות מינימלית, קשה לטעמי. במרבית פסקי הדין בהם הסכימו בתי המשפט בישראל להכיר בזכות יוצרים על סלוגנים ציינו בתי המשפט כי מדובר בסלוגנים בעלי רמת יצירתיות גבוהה במיוחדן: "הופה הולה הולה הולה", "אין סוסים שמדברים עברית".

              האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
              מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי
select

לייעוץ משפטי חייג: 077-9973868