| שלום אבי, התביעה בגין תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי מתחלקת לשני שלבים: א. תביעה להכרה באירוע כתאונת עבודה ולתשלום דמי פגיעה. ב. תביעה לקביעת שיעור הנכות כתוצאה מהתאונה.
את התביעה הראשונה אפשר להגיש עד 12 חודשים ממועד האירוע. אולם הלכה למעשה אין כל סיבה או צורך להמתין איתה, וניתן להגישה מיד או כשברור מה קרה ב90 הימים הראשונים שלאחר התאונה.
מרגע שהאירוע אושר עקרונית כאירוע פגיעה בעבודה ניתן להגיש תביעה לקביעת שיעור הנכות מעבודה בכל שלב. אפשר להגישה לאחר ההכרה הראשונית ואפשר להמתין איתה. הכל בהתאם לצרכיך.
עם זאת, גם אם הנזק עדיין לא התגבש במלואו, אין הדבר מונע את הגשת התביעה. במקרה כזה ייקבעו לך אחוזי נכות זמניים בהתאם למצבך הנתון והידוע באותו שלב, וממילא תזומן בהמשך לוועדה נוספת בתום הזמניות. כמו כן, ככל שתחול בהמשך החמרה כתוצאה ממצבך, תוכל להגיש תביעה מתאימה ושיעור הנכות יוכל להשתנות בהתאם.
הדבר שונה אצל חברות הביטוח הפרטיות. שם הסכום שישולם לך ואשר תסכים עליו עם החברה, הוא בדרך כלל סופי כאשר גם אם תחול החמרה בעתיד לא תוכל לפתוח את התביעה מחדש. לכן בתביעות כאלו לחברות ביטוח פרטיות נהוג אכן להמתין עד שמתגבש הנזק הסופי (תוך זהירות שלא עוברים את מועד ההתיישנות).
בברכה,
אפרים דה-האס, עו"ד
מנהל פורום ביטוח לאומי
בני חשמונאי 7, עטרת
טל': 054-4581940; מייל:et@dh-law.co.il
|