| ב-15.10 קניתי שמלה לאירוע. מספר ימים לפני האירוע, כשמדדתי את השמלה שמתי לב לפגם משמעותי באריג של השרוולים, שלא שמתי לב אליו בשעת הקנייה. פניתי לחנות לאחר שכבר חלפו 14 יום ממועד העיסקה וביקשתי החזר כספי. המוכרת לא הסכימה לתת החזר כספי בטענה שאין מדובר בפגם, ושהיה עלי לצפות ששמלה בסכום זה לא תהיה איכותית (600 ש"ח), אך אמרה שהיא מוכנה לבוא לקראתי ולתת לי זיכוי על הסכום. טענה שלגבי החזר כספי עליה לשאול את בעלת הבית, אך בעלת הבית בחו"ל ואין לה אפשרות ליצור איתה קשר. לאחר התלבטות רבה, החלטתי לקחת את הזיכוי, תוך הבנה שאני משאירה בחנות את ה'ראיה' ולמעשה מוותרת על הסיכוי לקבל החזר כספי. המוכרת לא נענתה לבקשתי לשמור את השמלה בחנות עד לחזרת בעלת הבית ואמרה שסביר שתמכור אותה עד אז. בכל אופן השארתי את פרטי אצל המוכרת כדי שתודיע לי אם לבעלת הבית תהיה החלטה שונה. הדיון בחנות נמשך למעלה משעה ובכל הזמן הזה השמלה היתה מונחת על שולחנה של המוכרת. לתדהמתי מספר דקות לאחר שיצאתי מהחנות התקשרה המוכרת כדי לומר לי להחזיר את הזיכוי, מפני שהיא מריחה בושם על השמלה, וטוענת שלבשתי אותה (יש לציין שהחזרתי את השימלה עם התווית, כפי שקניתי אותה). כשסרבתי לחזור, התקשרה לומר שהם לא יכבדו את הזיכוי וביכולתי לחזור לקחת את השמלה.
שאלותי- 1. האם ניתן מבחינה חוקית לא לכבד זיכוי לאחר שניתן? 2. מה המדיניות המקובלת במקרה של בגד פגום, כאשר הקונה שם לב לפגם רק לאחר זמן? 3. בהמשך לשאלה הקודמת, האם ביכולתי לתבוע החזר כספי בבית משפט לתביעות קטנות, ואיך אתה מעריך את סיכויי ההצלחה. תודה!
|