אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום צוואות וירושות 19:14   19/04/2024 בקשה לצו קיום צוואה – יורש אחרי יור... מצב של צוואה שיש בה יורש אחרי יורש: האמא יורשת את עזבון האב, והילדים ירשו אחריה את העזבון. בהגשת...
  • פורום דיני עבודה 18:33   19/04/2024 gghgghdfh dhfdghdfbnfg
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...
  • פורום בתי משפט 16:32   19/04/2024 האם לא ניתן נימוק לסגירת התיק? בברכה, יהונתן ינאי, עו"ד  מנהל פורום דיני חברות ופורום בתי משפט הארבעה 28, תל אביב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...

המדריך המקוצר לפינוי שוכר ממושכר

  • 01/01/2009
  •   מאת: עו"ד שרון עזרא
  • צפיות: 12688
להלן מאמר הדן המציג את המדריך המקוצר לפינוי שוכר ממושכר. חוזה שכירות כולל בחובו סיכונים לא מבוטלים מצדו של המשכיר. המשכיר מעמיד לרשותו של השוכר דירת מגורים, ועל השוכר לשלם למשכיר את דמי השכירות והוצאות נלוות אחרות. להלן המאמר בנושא. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום נדלן ודיני מקרקעין

חוזה שכירות כולל בחובו סיכונים לא מבוטלים מצדו של המשכיר. המשכיר מעמיד לרשותו של השוכר דירת מגורים, ועל השוכר לשלם למשכיר את דמי השכירות והוצאות נלוות אחרות.

פעמים רבות, השוכר מפר את הסכם השכירות, ובעל הדירה מעוניין לפנותו וכן לתבוע ממנו את נזקיו הכספיים.

נהוג, כי בהסכם השכירות נקבעים מנגונים ובטוחות למקרה שהשוכר לא מפנה את המושכר במועד, או לא משלם את חובותיו, ובמקרה כאמור, יכול בעל הבית להפעיל את הבטוחות אשר בידו.

ואולם, לא תמיד יש בידי הבטוחות הכספיות כדי לסייע לבעל הבית לפנות, ובמהרה, את השוכר, ובעלי הדירות חוששים מניהול הליך משפטי ארוך ויקר לפינוי השוכר.

ס' 18 לחוק המקרקעין מאפשר לעשות "דין עצמי" לסילוק הפולש, תוך 30 יום מיום הפלישה. במאמר זה לא אתייחס לנושא זה, ואומר רק כי לא בכל מקרה ניתן לעשות שימוש בסעיף זה, כי הסעיף נתון לפרשנויות רבות  ועשוי לחשוף הבעלים לתביעות נזקיות, ואני כלשעצמי אינני מצדדת בשימוש בסעיף זה.

המלצתי היא כי במקרים בהם יש צורך לפעול לפינוי שוכר, לפעול בדרכים משפטיות לסילוק ידו של השוכר. במקרה כזה, אם השוכר איננו מתפנה על אף קיומו של פסק דין לפינוי, ניתן לקבל את סיועה של המשטרה ו/או לשכת ההוצאה לפועל לפינוי.

עד לאחרונה, נהוג היה להגיש תביעה לסילוק יד בהליך מקוצר, והוא "תביעה בסדר דין מקוצר". הליך זה מתאים, בין היתר, לתביעות לסילוק יד שחוק הגנת הדייר איננו חל עליהם, ואשר יש עליהם "ראיות בכתב" (למשל- נסח טאבו או הסכם שכירות המעידים על בעלותו של בעל הדירה בנכס או על קיומו של הסכם שכירות בין הצדדים).

התביעה בסדר דין מקוצר מתאימה רק לתביעה שעילתה פינוי, ואם המשכיר טוען גם לנזקים כספיים, עליו לפעול באחת משתי הדרכים הבאות:

א. המשכיר יכול לבקש לפצל את תביעתו הכספית מהתביעה לפינוי בסדר דין מקוצר, כך שתביעת הפינוי תידון במהירות בעוד שתביעה הכספית תוגש בהמשך כתביעה נפרדת.

ב. המשכיר יכול מלכתחילה לוותר על הדיון המהיר והשימוש ב"סדר דין מקוצר", ולהגיש תביעה רגילה, בסדר דין רגיל, הן לגבי תביעת הפינוי והן לגבי התביעה הכספית.

בהליך זה של סדר דין מקוצר אין לנתבע זכות אוטמטית להגיש כתב הגנה, אלא הוא צריך לבקש רשות להגן, מלווה בתצהיר. לא הוכיח השוכר כי יש בידו עילת הגנה- ינתן נגדו פסק דין לפינוי.

הוכיח הנתבע כי יש בידו עילת הגנה, יעבור הדיון לפסים של סדר דין רגיל, והתביעה תתנהל כמו כל תביעה רגילה, אולם בית המשפט רשאי להתנות את מתן הרשות להגן בהפקדת ערובה להבטחת הוצאות התובע.

ביום 16.12.08 תוקנו תקנות סדר הדין האזרחי בכל הנוגע להגשת תביעת פינוי מושכר, אשר מטרתן לייעל ולהקל עוד יותר את הליך הגשת תביעת הפינוי.

בין היתר, הוספה דרך נוספת להגשת תביעה לפינוי מושכר שחוק הגנת הדייר איננו חל עליה, וזאת בנוסף להגשת תביעת פינוי בסדר דין מקוצר כמפורט לעיל.

תביעה כאמור תוכתר בכותרת "תביעה לפינוי מושכר", ותכלול רק סעד של פינוי. למשכיר זכות אוטומטית להגיש תביעה נפרדת, בשל עילות נוספות , כך שלמעשה אין צורך בהגשת בקשה מיוחדת לפיצול סעדים.

לכתב התביעה יצורף תצהיר עדות ראשית, חוות דעת מומחה, אסמכתאות משפטיות ומסמכים רלבנטים.

כתב הגנה יוגש תוך 30 יום מיום קבלת התביעה. בכתב ההגנה יפרט  הנתבע את טיעוניו, יצרף לו תצהיר עדות ראשית, חוות דעת מומחה, אסמכתאות משפטיות ומסמכים רלבנטים.

הדיון בתובענה יתקיים תוך 30 יום מהמועד להגשת כתב ההגנה. כך למעשה, ייקבע מועד לדיון מהיר, כאשר בפני בית המשפט יהיו כל העובדות וטענות הצדדים כדי לקבל הכרעה לגופה של התביעה, באופן מיידי. ההוראה לגבי קביעת דיון תוך 30 יום הוחלה ם על תביעת פינוי המוגשת בסדר דין מקוצר.

כתובת המייל של הכותבת: office@ezra-law.com

women who cheat how can people cheat reasons married men cheat
click catching a cheater i dreamed my wife cheated on me
cheaters caught click here wife who cheated
wifes cheat why men cheat catching a cheater
wifes cheat why married men have affairs catching a cheater
read here husbands that cheat open
all women cheat husbands who cheat why wife cheated
married men who have affairs read here dating for married men
how many women cheat why do people cheat wifes cheat
why are women unfaithful why women cheat read
what makes women cheat go all wife cheat
women cheat on men click open
married men who have affairs dating a married man married woman wants cheat
married men who have affairs dating a married man married woman wants cheat
why some women cheat husbands that cheat my husband cheated
husband cheated wife why are women unfaithful why women cheat on their husband
husband cheated on me why do husband cheat wifes who cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום נדלן ודיני מקרקעין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק